Met Pasen geen eieren maar occasions zoeken

Dit concludeert AutoScout24 op basis van actuele cijfers uit hun database. “Dergelijke schommelingen binnen één maand zijn zeer uitzonderlijk,” verklaart Jurgen Vugts, algemeen directeur bij AutoScout24 Nederland. “In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar zien we zelfs een groei van 33 procent.”
Het merendeel van de consumenten die zijn auto te koop zet, doet dat omdat ze een nieuwe bolide willen aanschaffen. AutoScout24 verwacht dan ook dat veel consumenten zich met Pasen gaan oriënteren op een andere auto. Vugts: “Een dergelijke grootschalige stijging in het aantal aangeboden occasions vertaalt zich normaal gesproken ook in een toename in de vraag naar auto’s. Particuliere autoverkopers kunnen dus een vrolijk Pasen tegemoet zien.”
About the company
AutoScout24 de grootste online automarkt van Europa. Maandelijks bekijken ruim 10 miljoen bezoekers de site. Er staan meer dan 2 miljoen advertenties op van onder andere nieuwe auto’s, occasions en motoren. In Europa maken ongeveer 40.000 autobedrijven gebruik van AutoScout24. AutoScout24 behoort tot de Scout24-groep. Scout24 is onderdeel van Deutsche Telekom.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.