Industry Wire

Geplaatst door Pearle Opticiens

Pearle introduceert de knalplanga

Vandaag introduceert Pearle Opticiens de ‘knalplanga’. De campagne, waarbij Rapper Donnie als influencer ingezet wordt, richt zich op generatie Z en heeft als doel om de jeugd aan te sporen hun ogen beter te beschermen tijdens oud en nieuw. De 50.000 knalplanga’s, beter bekend als vuurwerkbrillen, zijn tussen 12 en 31 december gratis op te halen bij een van de ruim 320 winkels.

Pearle introduceert de knalplanga in navolging van Donnie, die deze week in samenwerking met Rijksoverheid de gelijknamige track en videoclip Knalplanga lanceerde. Uit eerder onderzoek van Pearle blijkt dat een op de vijf jongeren een vuurwerkbril heeft, maar deze niet opzet, omdat anderen dat ook niet doen. Van de ondervraagden geeft een derde aan geneigd te zijn een vuurwerkbril op te zetten als iemand die ze online volgen dat ook doet.

Gezonde ogen naar 2019
Via Donnie zijn Instagram-account, de social kanalen van Pearle en in alle ruim 320 winkels wordt er op een ludieke en positieve manier gewezen op een veilige jaarwisseling. “Donnie heeft in korte tijd de snelle planga hip gemaakt onder een jonge doelgroep. Voor ons reden om met Donnie de vuurwerkbril via social op een toegankelijke manier onder de aandacht te brengen en zo tijdens oud en nieuw zoveel mogelijk ogen te beschermen”, aldus Daphne Rehm, Marketing Manager Pearle Opticiens Nederland. Vorig jaar werkte de grootste opticien van Nederland al samen met vlogger Dylan Haegens.

“Ik ben getikt met mijn uurwerk, maar met deze ga ik ‘no fear’ door het vuurwerk. Met oud en nieuw zijn de mogelijkheden oneindig: zet hem op en je bent direct in 2055.”, aldus Maradonnie in zijn Instagram post.

De 50.000 knalplanga’s, beter bekend als vuurwerkbrillen, zijn tussen 12 en 31 december gratis op te halen bij een van de ruim 320 winkels zolang de voorraad strekt.

Rebranding van de vuurwerkbril
De knalplanga is de opvolger van de snelle planga, waarmee rapper en social media fenomeen ‘Maradonnie’ afgelopen zomer een hype creëerde. Door de vuurwerkbril ‘knalplanga’ te noemen en met ‘Maradonnie’ aandacht te vragen voor de vuurwerkbril wil Pearle het imago van de bril veranderen en daarmee zorgen dat de jeugd hun ogen beter beschermt tijdens oud en nieuw.

Afgelopen zomer onderging Pearle Opticiens zelf ook een nieuwe positionering. In samenwerking met Achtung! mcgarrybowen ontwikkelde ze een strategie, waarbij het merk meer nadruk legt op de zorg voor ogen: ‘Happy Eyes’.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht