Industry Wire

Performance E-commerce sites blijft achter bij gemiddelde

UTRECHT/STOCKHOLM, Zweden, 20131211 — Systemation heeft een rapport gepubliceerd waarin de resultaten zijn opgenomen van een analyse van 5.240 performance tests (‘load tests’), die door e-retailers in 118 landen werden uitgevoerd. Voor de tests werd gebruik gemaakt van het Load Impact systeem, een cloudoplossing waarmee online load tests kunnen worden uitgevoerd. In de analyse zijn tevens de resultaten verwerkt van 538 enquêtes in deze doelgroep. Belangrijkste conclusie was, dat e-retailers het meest in web performance investeren maar de langzaamste sites uit het onderzoek hebben. 

Aangetoond is, dat er een directe correlatie bestaat tussen een toename van de responstijd van een site en de afname van ‘customer conversion’, dat wil zeggen het omzetten van een bezoek aan de site in een aankoop via die site. Uit het Load Impact onderzoek bleek, dat de gemiddelde tijd die een e-commerce site nodig had om een pagina te laden bijna 8 seconden bedroeg. De andere categorieën sites lieten laadtijden zien tussen de 4 en 5,5 seconden. De gemiddelde laadtijd van alle sites uit het onderzoek (inclusief e-commerce) was 5,6 seconden. Uit het onderzoek bleek verder, dat 68% van de geënquêteerden vorig jaar last hebben gehad van performance- en stabiliteitsproblemen met hun website. De uitgevoerde tests gaven aan, dat 60% van de organisaties die load tests hebben uitgevoerd, de capaciteit van hun website overschatte. Dit niveau van overschatting was bij alle categorieën gebruikers hetzelfde. Verrassend was tenslotte, dat veel bedrijven en instellingen inmiddels versies van hun website hebben voor mobiele gebruikers. Het komt echter zelden voor, dat een load test wordt uitgevoerd met een mobiele versie van een site.

Het rapport besteed verder onder meer aandacht aan de oorzaken van performance problemen, de manieren waarop organisaties proberen te anticiperen op performance problemen en de financiële impact van performance problemen. Toezending van het volledige rapport kan door belangstellenden worden aangevraagd door een email te zenden aan info@systemation.nl.

Load Impact is een innovatieve Zweedse onderneming met meer dan 10 jaar ervaring op het gebied van software testing en quality assurance. Sinds 2009 hebben meer dan 35.000 actieve klanten en partners in totaal meer dan 525.000 load tests uitgevoerd met behulp van Load Impact’s kosteneffectieve cloudoplossing. Met deze tests kunnen bottlenecks en probleemgebieden worden geïdentificeerd. Vervolgens kunnen tijdig de benodigde resources en infrastructuur worden aangepast voordat er ernstige problemen of verstoringen optreden. Gebruikers van de Load Impact oplossingen worden zo in staat gesteld een nauwkeurige, schaalbare en proactief geoptimaliseerde dienstverlening aan hun eindgebruikers te bieden.

Met het beschikbaar komen van Load Impact 2.0, de nieuwe generatie van on-demand services die geoptimaliseerd is voor grootschalige toepassingen, heeft de onderneming haar positie als wereldwijd toonaangevende leverancier van cloudgebaseerde oplossingen voor benchmark tests verder versterkt.

Systemation

Het Nederlandse Systemation (2003) is voor haar relaties continu op zoek naar softwaretechnologie met een hoge ROI en een grote schaalbaarheid, die een hoog onderscheidend vermogen heeft en die bijdraagt aan innovatie bij de klant. Systemation treedt daarbij op als distributeur in de Benelux van internationaal toonaangevende softwareproducenten in de USA en diverse Europese landen.

Systemation heeft een focus op de aandachtsgebieden Proces, Data en Integratie met oplossingen die toepasbaar zijn in alle bedrijfssectoren. Kijk voor meer informatie op www.systemation.nl.

Volg Systemation op Twitter via http://www.twitter.com/systemation

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht