Industry Wire

Geplaatst door Prosper & Bloom

Persbericht: Veneta lanceert campagne die je gewoon bijna niet gelooft

Amsterdam, 14 maart 2024 – Veneta, online marktleider in raamdecoratie, lanceert vandaag een tv-campagne met beloftes die je gewoon bijna niet gelooft. De humoristische serie korte commercials is ontwikkeld door branding agency Prosper & Bloom.

Bijna iedereen heeft wel een ‘Veneta’ hangen: van een gordijn in de slaapkamer tot jaloezieën in de woonkamer. Met gratis advies aan huis, meet- en tevredenheidsgarantie en scherpe prijzen maakt Veneta kwalitatieve raamdecoratie op maat toegankelijk voor een breed publiek. Vorig jaar lanceerde Veneta haar eerste tv-campagne om de stap te maken van succesvolle e-commercespeler naar voorkeursmerk, vanuit de claim: ‘Jouw raam. Jouw Veneta’. Deze positionering wordt in 2024 verdiept met een modulaire reeks commercials.

Niet te missen op tv, radio en online
Met deze serie korte commercials verrast Veneta Nederland als absolute voorloper in service. De serie bestaat uit verrassende boodschappen, die afwisselend ingezet worden en samen het complete verhaal van Veneta vertellen. De propositie wordt ondersteund door aanwezigheid op radio. De campagne is ontwikkeld door Prosper & Bloom en geproduceerd door productiemaatschappij rubenpaulruben.

Harry Straten, CMO Veneta: ‘Om door te groeien, bouwen we actief aan onze naamsbekendheid bij een zo breed mogelijke doelgroep. Online weten actieve zoekers ons goed te vinden, maar we willen er zijn voor elk raam – en dus voor iedereen. Ook als je twijfelt, niet zo handig bent of het spannend vindt om online te bestellen. Daarom halen we álle drempels weg. Verkeerd gemeten? Geeft niks, dan sturen we je gewoon nieuwe raamdecoratie. Liever laten inmeten? Dan komt onze adviseur gratis bij je langs. Toch niet zo blij met je raamdecoratie? Dan gaan wij door tot je 100% tevreden bent. We doen wat we beloven en dat laten we exact zo terugkomen in de commercials.’

Ronnie Besseling, creative director bij Prosper & Bloom:
“De service van Veneta gaat zó ver, dat geloof je echt niet. Die gedachte zetten we centraal in catchy commercials die knipogen naar de klassieke sitcom. ‘Sitcommercials’, noemen we ze ook wel. In elke commercial staat een herkenbare, huiselijke situatie centraal. Je komt er tijdens het ophangen van je nieuwe gordijnen bijvoorbeeld achter dat meten niet echt je ding is. Voor al die situaties heeft Veneta een oplossing die zo goed is dat onze karakters elke keer verbaasd ‘Echt!?’ uitroepen. Daarmee maken we de usp’s van Veneta catchy, zodat je ze meteen onthoudt. ‘Effectief en grappig, daar houden we van.’

Video: https://youtu.be/ZIp15VsxlGE
De overige drie spots volgen gedurende 2024.

Meer informatie: www.veneta.com | www.prosperandbloom.agency

Credits
Opdrachtgever: Veneta
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Harry Straten, Wendy Pasop, Niels Meeuwesen
Bureau: Prosper & Bloom – the Brand Scaling Agency
Project support: Charlie Bakker
Productiemaatschappij: rubenpaulruben
Regie: rubenpaulruben
Producer: Kitty Slagter
Cinematographer: Jim Stuurman
Editor: Moo Flamman
Grading: Het Kleurlokaal
Muziek: Bram Kniest
Sound studio: Soundsright
Mediabureau: ZIGT

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie over Veneta.com, kun je contact opnemen met Harry Straten.
CMO, Venta.com
Telefoon: +31 6 14777555
E-mail: harry.straten@veneta.com

Voor overige informatie kun je contact opnemen met Maaike Schutten van Prosper & Bloom
Telefoon: +31 6 47242215
E-mail: maaike@prosperandbloom.agency

Wil je geen persberichten meer ontvangen over Prosper & Bloom of liever via een ander e-mailadres? Stuur ons dan een reply.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht