Industry Wire

Geplaatst door Petrol Industries

Petrol Industries en Jay-Jay Boske van DAY1 lanceren spraakmakende YouTube-serie

Kledingmerk Petrol Industries lanceert woensdag 18 mei in samenwerking met DAY1 een nieuwe YouTube serie: ALL CHARGED UP. In deze serie duikt presentator Jay-Jay Boske in de wereld van de emissievrije voertuigen – een opvallend plan voor een YouTube kanaal én een kledingmerk die normaliter vooral ronkende motoren voorbij laten komen, of juist een logische stap?

Doorbreken van de weerstand

Toen Petrol Industries DAY1 benaderde voor een samenwerking, zag oprichter en presentator Jay-Jay Boske direct een goede match. Boske: ‘We zijn beiden gek op traditionele auto’s, maar ook op emissievrije voertuigen. Ik begrijp niet helemaal waar de weerstand soms vandaan komt en ga daarom op ontdekkingsreis in deze nog vrij onbekende wereld.’ Tijdens de serie gaat Jay-Jay zowel met bekende als onbekende bedrijven en mensen in gesprek. Hij vervolgt: ‘Ik kijk er naar uit om met mijn kijkers in deze wereld in te duiken. We zullen op veel weerstand stuiten, maar ik verwacht een goede uitkomst.’

Future proof keuzes

Guido Wicherts, Marketing Manager Petrol Industries haakt daarop in: ‘De auto- en motorscene zit diep verweven in ons DNA – we raken daar constant door geïnspireerd. Dat zal niet veranderen, maar we zijn hierin wel een futureproof weg ingeslagen. Onze nieuwe visie ‘driven by heritage, designed for the future’ laat ons zowel op fashiongebied als op mobility-vlak naar duurzamere alternatieven kijken. Onze duurzame kledingcollectie groeit elk seizoen en we zijn constant op zoek naar andere manieren om de nieuwe visie tot leven te brengen. Ons doel met deze samenwerking is om te inspireren: de wereld rondom new mobility is volop in ontwikkeling. Er komen constant nieuwe duurzame auto’s, motoren en electric bikes bij, die qua experience en looks zeker niet onder doen voor the real deal.’

Achtdelige serie

De première van de All Charged Up serie staat gepland op woensdag 18 mei, waarbij Jay-Jay bij Formule-E kampioen Nyck de Vries langsgaat tijdens de race in Berlijn. Dit voorjaar verschijnen er vier afleveringen, in het najaar volgt deel twee met opnieuw vier afleveringen. Jay-Jay: ‘We hebben vier ontzettend toffe voertuigen gevonden voor dit eerste deel, waarvan ik zeker weet dat ook de doorgewinterde autoliefhebber onder de indruk gaat zijn.’

Over Petrol Industries
Petrol Industries is een no non sense denim- en kledingmerk voor mannen en jongens, opgericht in 1989. Het merk heeft meer dan 3500 verkooppunten door heel Europa en timmert ook online flink aan de weg. Recent lanceerden zij hun nieuwe positionering: Driven by heritage, designed for the future. De nieuwe visie wordt verankerd in het bedrijf en komt tot leven in collectie, marketing en organisatiebrede initiatieven.

Over YouTube kanaal DAY1
Online platform DAY1 is met bijna 400.000 YouTube abonnees en ruim 150.000 Instagram volgers Nederlands grootste platform voor mannen, met een focus op met een focus op auto’s, sport, ondernemen en financiën. Presentator Jay-Jay Boske is oprichter van het platform.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht