Industry Wire

Pioneer DJ lanceert website op basis van nieuwste Sitecore 8-technologie

Amsterdam, 15 juni 2015 – Pioneer DJ lanceert een gloednieuw wereldwijd websiteplatform op PioneerDJ.com. Deze site draait op een grootschalige wereldwijde Microsoft Azure-infrastructuur en is ontwikkeld met de nieuwste Sitecore 8-technologie. Dankzij de inspanningen van een toegewijd en flexibel projectteam werd de site – beschikbaar in Engels en Japans – gebouwd in minder dan vier maanden tijd.

Met de overname door Amerikaanse investeringsmaatschappij KKR, eind 2014, werd Pioneer DJ een zelfvoorzienend bedrijf dat behoefte had aan een nieuwe digitale infrastructuur en website. Met de hulp van communicatiebureau These Days Y&R en hun back-endpartner Cegeka is een sterk conceptueel model voor het Pioneer DJ-merk uitgewerkt. De grootste uitdaging zat in het bouwen, binnen drie maanden tijd en in twee talen, van een volledig functionerende site.

Samenwerken

Samen met Cegeka besloot These Days Y&R dat de nieuwste Sitecore 8-technologie de beste optie was. Sitecore is een internationale speler en het toonaangevende multichannel campaign managementsysteem biedt een gecentraliseerde oplossing voor het beheer van content, producten en middelen – allemaal op een en dezelfde plaats. Door het open systeem met drie lagen zijn andere programma’s en back-endtoepassingen perfect in Sitecore te integreren. Daarnaast is er creatief met de front-end omgesprongen. Zo is het mogelijk om content slechts eenmaal op te slaan voor het publiceren via diverse kanalen en apparaten. Kortom: het Sitecore-platform was de beste keus voor nu, maar ook voor de toekomst, dankzij de nodige ruimte voor custom development.

Azure, het cloudplatform van Microsoft, bleek de perfecte hostingpartner te zijn. Dankzij het globale datacenternetwerk was het mogelijk een wereldwijde serverstructuur en een wereldwijd datacentrum op te zetten om stabiliteit en goede prestaties te leveren.

Flexibele methodologie

Vanaf het moment dat These Days Y&R de samenwerking met Sitecore aanging, zijn alle vereiste competenties verzameld: van UX-designers tot front- en back-endontwikkelaars. Zo is een toegewijd Pioneer DJ-projectteam samengesteld, dat snel en efficiënt kon werken. Bovendien is dankzij een flexibele methodologie rekening gehouden met strikte deadlines. Dit vertaalde zich onder meer in dagelijkse scrum-meetings. Deze flexibiliteit maakte het mogelijk snel beslissingen te nemen, openlijk te communiceren en problemen onmiddellijk aan te kaarten en op te lossen.

Resultaten

Binnen een maand na de lancering van PioneerDJ.com zijn de significante visits (bezoeken van langer dan twee minuten) met 25 procent gestegen. Bovendien groeit het aantal terugkerende bezoekers sterk.

Een blik op de toekomst

Dankzij de Sitecore 8-technologie is het mogelijk het bestaande platform te blijven verbeteren en nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Zo worden de talen en het geografische bereik van de website uitgebreid, en worden (e-)retailconversiepaden ingevoerd en uitgebreide CRM-oplossingen geïntegreerd, zoals customer single sign-on, experience optimization en campaign flows gebaseerd op het gedefinieerde gedragsmodel voor data.

Credentials

Cliënt: Pioneer DJ

Cliëntcontact: Takako Fujiyama, Simon Hart

Bureau: These Days Y&R

Strategie: Raphael Nolens

Accountmanager: Tom Schepers

Scrum master (Cegeka): Nico Vanoppen

Projectmanager (Japanese version): Pauley van Rixtel

UX & Service design: Bram Boot, Jeroen Haijen

Design: Jeroen Michiels, Reginald van de Velde

Front-end development: Katrien Delarue, Olivier Berger

Back-end development (Cegeka): Ivan Lieckens, Daan Van Uytvange, Ruben Verschueren

Contentmanager & QA: Kim de Vylder, Sarah Vermylen

Over Sitecore

Sitecore is wereldwijd leider op het gebied van customer experience management-software. Zij levert relevante content en gepersonaliseerde digitale ervaringen, waarmee tevreden klanten, merkloyaliteit en sales gerealiseerd worden. Sitecore belooft ‘own the experience’. Met het experience-platform kunnen marketeers de beleving van iedere klant op elk contactmoment optimaliseren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht