Geplaatst door ThinkWise

Met Platform release 2024.2 breidt Thinkwise AI features verder uit

Apeldoorn, X mei 2024In release 2024.2 van het Thinkwise Platform zijn onder andere de AI features van het modelgedreven ontwikkelplatform voor bedrijfskritische applicaties verder uitgebreid. Hierdoor zijn er nog meer toepassingen waarbij AI wordt ingezet om het ontwikkelen van applicaties verder te versnellen. Ook zijn diverse community ideeën gerealiseerd.

De nieuwe release van het Thinkwise Platform omvat de verdere integratie van AI-powered model enrichments in de Software Factory, waarin de software wordt gebouwd. Door een beschrijving van business logica in te voeren, kan onder andere automatisch code worden gegenereerd. Ook commentaar op de code en een review op de logica kan nu met inzet van AI worden gegenereerd. Developers hoeven hierdoor geen code meer te schrijven, maar deze alleen te checken op eventuele fouten. Dit scheelt niet alleen veel tijd, maar verbetert ook de kwaliteit van de code. Ook zijn er model enrichments toegevoegd, die specifiek zijn ontworpen voor een naadloze migratie naar de nieuwste User Interface, de Universal GUI. Hierdoor kunnen klanten met minimale inspanning overgaan naar de nieuwe user interface.

Met de verbeterde Web connection feature introduceert Thinkwise bovendien een nieuwe process flow connector. Dit maakt het nog makkelijker om integraties te ontwikkelen en te delen via de Thinkstore, de bibliotheek die applicaties, modules, functionaliteit en connectoren bevat van waaruit developers process flows van bijvoorbeeld eerder gemodelleerde koppelingen kunnen downloaden voor eigen integraties. Ook is de Oracle-support van het platform geüpdatet, met onder andere verbeterde ondersteuning voor Oracle Packages. Dit maakt het ontwikkelen van Thinkwise-applicaties op een Oracle Database een stuk eenvoudiger.

Community

Ook zijn in deze release veel verschillende Thinkwise Community ideeën gerealiseerd, die door gebruikers zijn aangedragen. In totaal zijn 25 ideeën verwezenlijkt. Met merge arbitrary branches kunnen gebruikers bijvoorbeeld wijzigingen uit een feature branch, een afzonderlijke vertakking die wordt gebruikt voor het ontwikkelen van nieuwe functies zonder de hoofdbranch te beïnvloeden, mergen naar een andere feature branch. Daarnaast is binnen de Software Factory een verbeterde codezoekfunctie beschikbaar, de wildcards in code search. Met de feature jump to objects is navigeren binnen de Software Factory bovendien makkelijker geworden.

“Wij beloven dat applicaties die met het Thinkwise Platform zijn gebouwd naadloos kunnen migreren naar nieuwe technologieën en nooit verouderd raken. Met deze release maken we die belofte opnieuw waar.

Daarnaast zorgt de verdere integratie van geavanceerde AI-features voor een nog hogere productiviteit en kwaliteit bij het ontwikkelen van applicaties. En met de verbeterde Web connector functionaliteit is ook het integreren van Thinkwise applicaties met andere applicaties en services eenvoudiger en krachtiger geworden”, zegt Jasper Kloost, CTO bij Thinkwise.

Thinkwise blijft continu bezig met het ontwikkelen van nieuwe technologieën vanuit de visie dat het platform nooit veroudert. Daarmee ontzorgt het klanten op technologisch vlak waardoor zij kunnen focussen op functionaliteit.

Een volledig overzicht van de nieuwe functionaliteiten en verbeteringen van release 2024.2 is te vinden op de Thinkwise Community.