Geplaatst door Aybler

Please lanceert Aybler: een uniek alles-in-een platform voor werkgevers

Helmond, 14 april 2021 – In het kader van haar nieuwe marktpropositie introduceert Please deze maand een nieuw platform dat mkb-ondernemers op een zeer efficiënte en intuïtieve manier ondersteunt bij alle aspecten van het werkgeverschap. Aybler is het eerste digitale platform dat werkgevers in staat stelt alle werkgeverszaken van werving & selectie en onboarding tot urenregistratie en verloning te regelen. Daarnaast biedt Aybler ook opties om de personeelsplanning, werkinstructies én de communicatie met werknemers vorm te geven. Van het Aybler-platform is zowel een desktopversie als app beschikbaar.

Aybler is ontwikkeld op basis van een uitgebreid onderzoek onder werkgevers. Daaruit kwam naar voren dat veel werkgevers erg veel tijd kwijt zijn aan drie specifieke taken, te weten; het maken van de wekelijkse personeelsplanning, het communiceren met medewerkers en het steeds opnieuw weer uitleggen van standaard werkprocessen op de werkvloer.

Op basis van deze inzichten heeft Please in eigen beheer een app en webportal ontwikkeld waarmee deze taken sterk gedigitaliseerd, vereenvoudigd en geïntegreerd zijn, aldus Financieel directeur Mark Mollen van Please. Mollen: “Veel ondernemers maken hun personeelsplanning in Excel. Zo’n planning wordt vervolgens gemaild of opgehangen op een centrale plek in het bedrijf. Wijzigingen worden heen en weer geappt in de groepsapp en met pen veranderd op dat geprinte A4’tje. Dat is niet alleen extreem tijdrovend, maar ook erg foutgevoelig. Met Aybler maak je in een handomdraai een planning, die je kunt delen met al je medewerkers. Tussentijds aanpassen van de planning gaat net zo gemakkelijk. De communicatie met medewerkers verloopt volledig gestroomlijnd”, aldus Mollen. “Je stuurt medewerkers met één pushbericht de nieuwe planning toe of herinnert ze aan een werkinstructie of training die ze nog moeten volgen in de app.”

Ook voor het inwerken van medewerkers is Aybler ideaal, met name voor werkgevers die veel werken met flexibel personeel, zoals vaak het geval is in de horeca en retail. Maar ook werkgevers die werken met vaste workflows, zoals in de transport en productie, bespaart Aybler veel tijd, zegt Mollen. “De realiteit is dat je nu steeds iemand moet vrij maken om een nieuwe collega uit te leggen hoe een bepaalde machine werkt, hoe je een container lost of, in het geval van de horeca, hoe het kassasysteem werkt, hoe je een biertje tapt en ga zo maar door. Via Aybler neem je één keer een kort ‘how-to-filmpje’ op. Je nieuwe medewerkers kijken dit op hun mobiel wanneer het hen uitkomt. Zo worden je medewerkers allemaal op dezelfde manier ingewerkt. Dit is, met name ook voor franchiseformules, erg handig, omdat het sterk bijdraagt aan een consistente beleving in alle vestigingen”, aldus Mollen.

Super efficiënt

Voor het werven van nieuwe medewerkers werkt Please met state-of-the-art recruitment software. Mollen: “We hebben deze voor het grootbedrijf ontwikkelde tool als het ware geschikt gemaakt voor de mkb-ondernemer. Sollicitanten worden aan de hand van opdrachten in korte filmpjes gescreend op het bezitten van bepaalde competenties. Komen ze daar doorheen, dan worden ze direct online aan de werkgever voorgesteld. Dat maakt het hele proces super efficiënt.”

De kracht van het Aybler-platform is met name dat alle functionaliteiten onderling verbonden zijn. Waar werkgevers bij het in of uit dienst melden van een medewerker nu nog vaak tien of meer partijen moeten inlichten, legt Aybler automatisch alle relevante kruisverbanden. Mollen: “Een medewerker hoef je maar op één plek uit dienst te melden, en hij of zij wordt ook uit de planning, de loonadministratie en de groepscommunicatie verwijderd. Andersom geldt hetzelfde. Maar kruisverbanden werken ook verder heel slim. Zo geeft de planningstool in Aybler direct aan hoeveel een weekplanning kost, omdat alle uurlonen bekend zijn. Je krijgt tevens een melding als je een medewerker te veel of te weinig inplant, omdat Aybler weet hoeveel contracturen iedere medewerker heeft.”

Nieuwe release

Werkgevers kunnen op alle losse functionaliteiten van Aybler een abonnement nemen. Elke functionaliteit die erbij komt, integreert automatisch met de reeds aanwezige functionaliteiten. Mollen: “Voor klanten en hun medewerkers die onze uitzend- en/of payrolldienstverlening afnemen is Aybler gratis, met alle voordelen die dat biedt. En intussen bouwen we alweer aan een nieuwe release, die onder meer een continue feedbacktool zal bevatten. Met inzichten die je hieruit verkrijgt, kunnen ondernemers gericht werken aan medewerkerstevredenheid en de performance van hun medewerkers én zichzelf als werkgever.”