Pr-bureau Blyde Benelux vergroot impact met Emma Kraanen

Amsterdam, 17 mei 2018 – Het team van Blyde Benelux is uitgebreid met een nieuw talent. Emma Kraanen (1989) is net gestart als pr-adviseur bij Blyde Amsterdam. Binnen deze creatieve functie adviseert en ondersteunt zij merken en organisaties die het verschil maken in hun sector of deze ambitie hebben. Van het organiseren van een leadership event voor duurzame vloerenspecialist Tarkett tot actievoeren tegen de wegwerpcultuur met Ecover. Ze helpt Albert Heijn in de kijker te spelen met hun duurzame en verse assortiment en vergroot de welverdiende spotlights op het ecologische schoonmaakmerk method.

Creatieve wereldverbeteraar in de dop
Voordat Emma aanschoof in de kantoorjungle op het Singel was ze te vinden aan de overkant van het IJ. Voor EYE Filmmuseum onderhield ze de Corporate Partnerships. Op fijnzinnig wijze en met flair overtuigde ze Nederlandse en internationale corporates van het belang van de filmkunst – zowel in persoon als in schrift. Haar overredingskracht en gevoel voor taal zullen haar in haar nieuwe rol goed van pas komen. Ze besloot de sponsorwereld voor pr-land te verruilen om haar talent voor creativiteit en taal beter tot hun recht te laten komen. Maar naar een groot commercieel bureau was ze niet opzoek. Emma: “Blyde Benelux is een klein professioneel team met gevoel voor humor. Bovendien incorporeert ze een positieve impact in haar strategie. Niet als tegenhanger van conversie en omzet maar als de standaard. Ik ben reuzeblij dat ik me tot dit team mag rekenen en op die manier bovendien mijn steentje bijdraag aan een betere toekomst.”

Wat niemand nog wist
Wat Blyde over Emma te weten kwam in haar eerst twee weken? Dat ze een jaar in Bangkok woonde, animator was bij Club Med en in vloeiend Frans verdwaalde toeristen de weg wijst. Dat belooft spicy lanceringen en uitbundige persberichten. Wellicht niet geheel toevallig is dit het derde teammember met een juridische achtergrond. Wanneer taal en organisatie je na aan het hart liggen en de advocatuur toch te stijf blijkt, lijkt een pr-bureau uitkomst te bieden.

Over Blyde
Maatschappelijk toegevoegde waarde creëren staat centraal bij Blyde. Noem het impact, noem het duurzaamheid – dat is wat ons drijft, doet versnellen en verder laat denken. Het portfolio van Blyde bestaat al voor ruim 60% uit duurzame initiatieven die bijdragen aan de missie om het mooiste in mensen, merken en organisaties naar boven te halen om zo een positief effect op hun omgeving teweeg te brengen. Met PR als vertrekpunt en humor, ambitie en optimisme als belangrijke pijlers, werken we als één team samen aan een impactvol en duurzaam resultaat. Blyde bedient zowel de Nederlandse als de Belgische markt, vanuit vestigingen in Amsterdam en Antwerpen. Voor meer informatie zie www.blyde.nl & www.blyde.be.

Dit artikel is een ingezonden bericht en buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.