Preferenso.nl verbetert dienstverlening door meer transparantie

Preferenso.nl biedt uitkomst aan zowel consumenten als bedrijven. Consumenten kunnen hun krachten bundelen. Hun klachten en complimenten liggen niet meer alleen op het bureau van de klantenservice/medewerker maar deze staan nu ook 24/7 online. Consumenten kunnen betere keuzes maken op basis van de ervaring van andere klanten.
Ook bedrijven doen hun voordeel met Preferenso. Bedrijven krijgen door hoge cijfers en aanbevelingen meer klanten. Bedrijven die slecht scoren moeten hun dienstverlening en aanbod wel verbeteren anders verliezen zij klanten. Op Preferenso.nl zien zij ook meteen wat zij moeten verbeteren.
Een platform voor alle meningen
Oprichter van Preferenso Linda Schulte ergert zich heel erg aan slechte service en wil dat bedrijven zich meer bewust zijn van het effect wat zij bij klanten teweeg brengen. Zij werkte jarenlang als marketeer en weet ook hoe moeilijk het soms is organisaties te bewegen om dat te doen wat klanten vragen. Het is tijd voor meer transparantie over het totale plaatje van bedrijven: “Ik ben al langer dan een jaar bezig het Preferenso concept te ontwikkelen en vorm te geven met behulp van veel meningen van anderen. Toen Youp van ‘t Hek verleden jaar zijn ongenoegen uitte over een bedrijf en zoveel bijval kreeg, werd ik nog meer gesterkt dat Nederland behoefte heeft aan één onafhankelijk platform waar klanten hun meningen kunnen bundelen en zo andere klanten en het bedrijf kunnen adviseren”.
Klantkoers-index voor bedrijven
Als het aan Preferenso ligt dan is over een jaar de Preferenso rating, ofwel de klantkoers op Preferenso.nl net zo belangrijk als de beurskoers in de Nederlandse boardroom en bij ieder bedrijf en professional die zichzelf klantgericht noemt. Preferenso biedt bedrijven een eigen klantenpagina aan. Hier kunnen ze gratis hun real time klantkoers-index volgen, contactgegevens beheren, widgets aanmaken en reageren op de reviews. Een banner of logo plaatsen kan ook, maar is tegen betaling. Bedrijven hebben nooit invloed op geplaatste reviews, de neutraliteit van Preferenso en de ongecensureerde mening van de consument staat voorop.
E-mocracy: de klant weer koning
Door e-mocracy wordt transparanter wie goede en wie slechte service biedt. Klanten krijgen hierdoor een beter beeld voor wie ze wel moeten kiezen, voor wie niet en waarom. Klanten adviseren klanten. De mening van de klant over bedrijven heeft nu een onafhankelijk platform voor de negatieve ervaring maar niet onbelangrijk ook voor de positieve ervaring. Aanraders en afraders worden zichtbaarder dan ooit. Preferenso is een beoordelingswebsite en daardoor ook een vergelijkingssite waar je alle bedrijven en organisaties en professionals op één plek vindt.
61% Nederlanders baseert beslissing op ‘electronic Word of Mouth’
Consumenten eisen betrokkenheid en transparantie van bedrijven en staan zelf aan het roer. Volgens onderzoek van Nielsen in 2009 gebruikt 61% van de Nederlanders eWOM (electronic Word of Mouth) voor hun aankoopbeslissingen. Nederland loopt in Europa aan kop met het gebruik van vergelijkingswebsites. Het gebruik van word of mouth is oud als er mensen bestaan, maar Internet en social media zorgen ervoor dat de mening van de klant verder reikt dan ooit tevoren.
Preferenso is vanaf vandaag open voor het grote publiek. Consumenten kunnen zich kosteloos registreren en organisaties beoordelen. Preferenso heeft sinds half maart 2000 reviews verzameld, zelf en geaggregeerd via wat er al op internet staat. Activatie gebeurt via sociale media, een SEA- en SEO campagne en PR.
Voor meer informatie:
www.preferenso.nl
pers@preferenso.nl
Linda Schulte, oprichter, 06-26058053
Blog: www.linerchi.nl tevens gepubliceerd op www.thenextwomen.nl/category/startersblog/
Twitter: www.twitter.com/preferenso en www.twitter.com/preferenso2
Facebook: www.facebook.com/pages/Preferenso/179271582116032
Flickr: www.flickr.com/photos/63102577@N05/
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.