Pride PR en Voice lopen warm voor ASICS Benelux

Pride PR gaat in opdracht van het Belgische social media & PR-bureau Voice de PR voor ASICS Benelux in Nederland verzorgen. Voice werd geselecteerd voor de pitch van het bekende Japanse sportmerk in de Benelux dankzij hun vooruitstrevende inzet van ‘Social PR’, waarbij conversaties met bloggers en online influencers een belangrijke rol spelen.
Social PR
ASICS Benelux startte de zoektocht naar een partner om samen de PR-aanpak te vernieuwen. De ‘Social PR’-benadering wist de fabrikant van sportschoenen en sportkleding het meest te overtuigen. Robbert Minderhoud, CEO van Pride PR, voorspelt dat de Social PR-benadering, zoals die van Voice, een nog grotere rol zal gaan spelen in de communicatiewereld dan nu: ”Sociale media hebben voor een enorme groei in potentiële merkambassadeurs gezorgd. Daar liggen veel kansen, mits een pr-strategie hier perfect op afgestemd wordt. Het komt erop aan om voortdurend gesprekken te voeren via sociale media, met een geïnteresseerde groep van journalisten, bloggers, opinieleiders en andere online influencers. Op die manier wordt er waardevolle content gerealiseerd, zowel voor de doelgroep als voor de klant.”
Steeds mondialer
Met deze opdracht worden de banden met de Brusselse collega’s van Voice flink aangehaald. “Pride PR is zich steeds internationaler aan het profileren,” zegt Minderhoud. “Geen overbodige luxe, in een tijd van mondialisering en het verdwijnen van grenzen. Wij doen dat onder meer door onze deelname aan het Oriella PR Network, maar ook door nauw samen te werken met lokale pr-bureaus in andere landen, zoals Voice. Samen sta je sterker en lokale partners hebben natuurlijk een veel grondiger kennis van de lokale markt.”
De merkambassadeurs van Pride PR
Pride PR is enthousiast over de nieuwe samenwerking met Voice. Niet alleen sluit de filosofie van ASICS – ‘Better Your Best’ – aan bij de missie van Pride PR, de medewerkers zijn zelf net zoals bij Voice ook fanatieke hardlopers. Pride PR traint ieder jaar met het gehele team voor een loop van 10 kilometer in oktober. Zo zullen de medewerkers ook zelf merkambassadeurs worden van de nieuwe producten van ASICS. “Je ziet ons de komende tijd vast wel een keer voorbij komen in onze ASICS wear, online of offline”, aldus Minderhoud.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.