Geplaatst door Omnia Retail B.V.

Prijssoftware aanbieder Omnia Retail lanceert nieuw SaaS-product voor merken na overname van Patagona

Pricetracer, een gebruiksvriendelijke en flexibele pricing tool, die controle, analyse en kennis biedt aan merken binnen de wereld van e-commerce – van de nieuwe Europese marktleider in prijssoftware.
Deze dinsdag kondigde Omnia Retail de lancering aan van het nieuwe product voor e-commerce merken en fabrikanten: Pricetracer.

De nieuwe software-as-a-service is afgestemd op de behoeften van merken in de snel veranderende e-commerce markt. Het stelt merken in staat om systematisch hun productprijzen en retailer-netwerk te volgen over alle markten in Europa. Andreas Frankenberger, CTO bij Omnia, verteld: “Met de beslissing om een stand-alone product als Pricetracer te ontwikkelen, spelen we in op de toegenomen behoefte van marketing- en accountmanagers van merken en fabrikanten om systematisch prijsgegevens te verzamelen en te analyseren. Alle pricing tools in de markt zijn primair ontworpen voor retailers. In die zin is Pricetracer een echte innovatie in de markt voor prijsoptimalisatie software.”

Na het bundelen van hun krachten in november 2021, markeert de release van Pricetracer een belangrijke prestatie voor Omnia Retail en Patagona. Sander Roose, CEO van Omnia, zegt hierover: “Het is geweldig om te zien dat het gecombineerde bedrijf al vanaf het begin aan een gemeenschappelijke projecten werkt. Pricetracer is een geweldige aanvulling op ons productportfolio en voegt met name voor onze merk- en fabrikantenklanten meer waarde toe aan onze dienstverlening.”

Pricetracer is een tool die zelf verklarend en eenvoudig is om te gebruiken. Vanaf de start kunnen gebruikers het hele setup-proces zelf uitvoeren. Ze profiteren ook van een flexibele en transparante kostenstructuur en hebben volledige controle over alle aspecten van de maandelijkse kosten: het selecteren van markten, het uploaden van producten en het instellen van de controlefrequentie. Pricetracer stelt de gebruiker in staat prijsveranderingen te volgen, prijsniveaus te vergelijken met de benchmark en prijsleiders te identificeren.

Omnia’s geavanceerde in-house software oplossing combineert op unieke wijze dynamische prijsautomatisering met verschillende marktgegevensbronnen, van platforms zoals Google Shopping en Amazon tot direct scraping.
Het bedrijf heeft meer dan 15 jaar retail en pricing ervaring, waardoor ze experts zijn in het begeleiden van hun klanten op hun weg naar succes en een verbeterde prijs strategie. Tot Omnia’s klanten behoren Decathlon, Bol.com, Windeln.de, Signa Sports, Media Markt, De Bijenkorf, Philips, Samsung en Accell Group.

Patagona ontwikkelt op software gebaseerde e-commerce oplossingen. Met hun belangrijkste producten stelt Patagona online retailers in staat om hun verkoopprijzen automatisch te optimaliseren en helpt zij merken om een wereldwijd marktoverzicht te krijgen van hun online productprijzen. Met behulp van diepgaande technische AI in hun software-oplossing, profiteren klanten als METRO, Kaufland, L’Oréal en LVMH van hun prijsexpertise.
Met constante productinnovatie, gedeelde kennis en de opgedane expertise van Omnia en Patagona, samen met enkele van ’s werelds grootste merken, positioneert deze koploper zich als de nieuwe Europese marktleider binnen de pricing software SaaS-markt.

Pers Contact
Omnia Retail B.V.