Geplaatst door Mollie

PSP Mollie maakt weg vrij naar Franse e-commerce met Carte Bancaire

Payment service provider Mollie heeft haar implementatie van Carte Bancaire geoptimaliseerd, zodat gebruikers van het platform zich nu ook kunnen richten op de aantrekkende Franse e-commercemarkt. Recentelijk voegde Mollie ook al de betaalknop van KBC/CBC toe aan haar betaalmethodes. De payment service provider verbetert hiermee haar internationale positie en geeft hiermee invulling aan haar internationale groeiambities en die van haar klanten.

Frankrijk als één van de koplopers in e-commerce
De Franse e-commercemarkt ondervindt momenteel een groeispurt. Om de omvang van de markt te illustreren: 35,5 miljoen Fransen deden in het eerste kwartaal van 2016 een online aankoop. Uit onderzoek bleek bovendien ook dat de Fransen in het eerste kwartaal van 2016 14% meer uitgaven dan in datzelfde kwartaal het jaar ervoor. Deze groei heeft ertoe geleid dat Frankrijk inmiddels deel uitmaakt van de drie landen die de online markt in Europa domineren, naast het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Het gaat dus goed met de Franse e-commerce: online winkelen is ongekend populair.

Carte Bancaire populairste betaalmethode Frankrijk
De Fransen betalen het liefst online met hun betaalkaart, en dan met name via Carte Bancaire. (Voorheen werd een deel van de kaarten uitgegeven onder de naam Carte Bleue. De betaalkaart wordt in de volksmond nog wel zo genoemd.) Carte Bancaire is de lokale betaalkaart en wordt door bijna alle Fransen gebruikt. Zo’n 80% van de Franse online shoppers heeft in de afgelopen 6 maanden nog gebruikgemaakt van Carte Bancaire (bron: Fevad). Mollie ondersteunt als één van de weinige Nederlandse payment providers transacties via Carte Bancaire en wil hiermee ondernemers stimuleren hun producten internationaal te verkopen.

Over Mollie
Mollie is een vooruitstrevende Nederlandse payment service provider, met in totaal ruim 27.000 actieve klanten. De missie van Mollie is om online betalen simpel en betrouwbaar te maken. Klanten betalen bij Mollie enkel per transactie. De unieke API maakt bovendien het mogelijk om online betalingen moeiteloos in iedere webshop en ieder platform te integreren. Voor ieder type organisatie en van eenmalige betalingen tot abonnementen. Klanten zijn o.a. Tomorrowland merchandising, Douwe Egberts, KV Mechelen, Ancienne Belgique (AB), Etix-Quick Step en Unicef.