Geplaatst door PwC

PwC nieuwe partner YES!Delft

PricewaterhouseCoopers (PwC) treedt als kennis- en innovatiepartner toe tot YES!Delft en YES!Delft The Hague. De tech incubator versterkt hiermee het ecosysteem voor startups.

Als kennispartner gaat PwC op verschillende domeinen experts leveren aan de startup programma’s van YES!Delft. Ook kunnen de startups gebruik maken van het netwerk van PwC en gaat YES!Delft PwC ondersteunen bij hun innovatievraagstukken.

YES!Delft behoort al jaren tot de top incubators ter wereld en brengt in haar ecosysteem experts, investeerders en corporate partners samen. Eerder sloten onder meer Rabobank, Shell en Royal Haskoning zich aan als partner. Evert Jaap Lugt, Managing Director YES!Delft: “Bij onze ambitie om tot de top te blijven behoren hoort een actief en omvangrijk ecosysteem. Daarin passen alleen de beste partners. PwC is een aansprekende naam en we zijn dan ook blij dat zij hun kennis en expertise willen inzetten om de startups in ons ecosysteem verder te helpen.”

Edwin van Wijngaarden en Noor Sanders, beiden partner bij advies- en accountantsorganisatie PwC, stonden aan de wieg van de nieuwe samenwerking: “De wereld om ons heen verandert sneller dan ooit. Dit biedt kansen, maar ook de nodige uitdagingen: voor PwC zelf en voor onze klanten. Om de belangrijke vragen van vandaag maar ook van morgen te kunnen beantwoorden moeten we samenwerken met andere partijen. Het partnership met YES!Delft is een voorbeeld van zo’n samenwerking. Door het verbinden van onze kennis en ons netwerk aan dat van YES!Delft kunnen we elkaar versterken en samen het verschil maken.”

Als voorbeeld noemen zij het vraagstuk rondom de betaalbaarheid van de zorg in Nederland. Hieraan werkt PwC samen met haar klanten. De start-ups in het Yes!Delft MedTech programma werken aan technologieën die mogelijk een oplossing kunnen bieden voor de vragen waar deze klanten voor staan.