Industry Wire

Geplaatst door QS Solutions

QS solutions automatiseert sales- en marketingproces CXO-Cockpit

Utrecht, 9 november 2015 – QS solutions, expert in praktische inzet van Microsoft-technologie, heeft het sales- en marketingproces van CXO-Cockpit, leverancier van managementrapportage en financiële dashboard-oplossingen, volledig geautomatiseerd. De sales- en marketingprocessen, van het creëren van awareness tot het realiseren van retentie, worden nu gedragen door Dynamics CRM Online en ClickDimensions. Hierdoor is de samenwerking tussen marketing en sales verbeterd en is het werk efficiënter geworden. Het is nu realtime inzichtelijk welke marketingacties wel of juist niet werken, in welke leadgeneratiefase een prospect of klant zich bevindt en wat de ROI is van de diverse marketingactiviteiten. Dit stelt CXO-Cockpit in staat campagnes te plannen en te beschikken over cijfers, waardoor er controle en inzicht is gecreëerd.

Richard Wolters, Marketing Manager bij CXO-Cockpit: “Marketing automation betekent voor ons effectievere, fact based marketing op basis van inzicht en meetbaarheid. Voorheen was er onvoldoende sprake van onderbouwing van de marketingactiviteiten. Dat terwijl juist de marketingactiviteiten de pijplijn, waaruit onze accountmanagers wereldwijd putten, moeten vullen met goed gekwalificeerde leads. Daarnaast liep het CRM-systeem vol en was het niet gestructureerd, waardoor de mogelijkheid om te segmenteren en goed te targeten ontbrak. Om deze processen te professionaliseren en structureren, besloten we met de hulp van een daadkrachtige partner, het sales- en marketingproces zo snel mogelijk te automatiseren. QS solutions is niet bang voor een strakke deadline en stelt direct de juiste vragen om de gestelde doelstellingen te behalen. Op basis van diverse dashboards in Dynamics, kan ik nu daadwerkelijk de ROI van marketing laten zien. Uiteindelijk draait het allemaal om cijfers.”

Jochem Dijs, Marketing Manager bij QS solutions: “Wij zijn uiteraard blij met de keuze van CXO-Cockpit voor onze organisatie. De basis van een efficiënte, doelgroepgerichte en persoonlijke aanpak ligt bij een goede samenwerking tussen marketing en sales. Om dit te realiseren is automatisering van de processen een cruciale basis. Doordat alle informatie nu geautomatiseerd wordt vastgelegd, kunnen medewerkers op het juiste moment met de juiste informatie de, potentiële, klant benaderen. CXO-Cockpit is een snel groeiende organisatie en met deze optimaliseringsslag is de organisatie nog beter in staat deze groei te continueren en uit te breiden.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht