Industry Wire

Geplaatst door Qualifio

Qualifio breidt uit naar Scandinavië met nieuwe klanten in Zweden en Finland

Qualifio vergroot haar marktaandeel in Europa door uit te breiden naar Scandinavië. De internationaal opererende scale-up verwelkomde kortgeleden Bonnier News en Alma Media als nieuwe klanten. Beide mediagroepen zetten de software van Qualifio in om de verbinding met hun online communities naar een hoger niveau te tillen en om effectief first-party data te verzamelen.
Louvain-la-Neuve, 4 december 2018 – Bonnier News en Alma Media, twee van de grootste mediagroepen in Scandinavië, kiezen voor Qualifio zodat zij snel, professioneel en eenvoudig interactieve marketingcampagnes kunnen opzetten die goed aansluiten bij hun doelgroep. Door de toevoeging van deze toonaangevende klanten neemt het marktaandeel van Qualifio in Europa verder toe.

Bonnier News is één van de meest invloedrijke en meest gerespecteerde mediagroepen van Zweden. Onder meer de landelijke avond kran Expressen, met dagelijks bijna 3 miljoen lezers, behoort tot het portfolio.

Alma Media, opgericht in 1849, is een Finse mediagroep met het hoofdkantoor in Helsinki. Ook internationaal verovert Alma Media steeds meer terrein; zo is de mediagroep actief in de Scandinavische regio, de Baltische staten en Midden-Europa. Alma Media heeft ongeveer 2.400 medewerkers in dienst.

Maryam Alijaderi, Bonnier News
Maryam Alijaderi, Conversion Optimisation Specialist bij Bonnier News, is tevreden over de eerste resultaten: “Sinds we met Qualifio werken, zien we een stijging in de click-through-rate. Bij verschillende projecten hebben we een toename van maar liefst 200% geconstateerd. De Qualifio-software stelt ons in staat om op effectieve en eenvoudige wijze hoogwaardige en interactieve marketingcampagnes op te zetten die passen bij onze doelgroep. De mogelijkheden die de software biedt, maakt het ons bovendien gemakkelijk om de marketingactiviteiten naadloos te laten aansluiten bij onze overige content.”

Na dit succes is Bonnier News van plan om het gebruik van Qualifio in 2019 uit te breiden naar andere merken.

Ian Curd, Qualifio
“We zijn trots om met prestigieuze namen als Bonnier News en Alma Media samen te werken. Scandinavië staat wereldwijd bekend om digitale innovatie en hun hoge normen voor gegevensbeveiliging. Dit maakt de regio perfect voor de activiteiten van Qualifio. De focus op efficiënte en in schaalgrootte aan te passen first-party dataverzameling, ingericht volgens de regelgeving op het gebied van gegevensbescherming, op het monitoren van online doelgroepen en op het verminderen van de afhankelijkheid van Google en Facebook zijn geweldige voorbeelden voor toekomstige Europese uitgevers. We zijn verheugd om ons nu ook op de Scandinavische markt te begeven en kijken uit naar verdere groei de komende maanden en jaren.”, aldus Ian Curd, Director International Business Development bij Qualifio.

Over Qualifio
Qualifio is een scale-up met het hoofdkantoor in Louvain-la-Neuve (België) en kantoren in Parijs, Amsterdam en Madrid. Het SaaS-platform voor customer engagement en dataverzameling wordt door meer dan 400 mediabedrijven en bekende merken in Europa gebruikt. Qualifio staat al 4 jaar op rij in de Technology Fast50-ranking van Deloitte, en wordt beschouwd als één van de snelst groeiende technologiebedrijven in België. Klanten zijn onder meer: RTL, Orange, Sanoma, Nestlé, MediaMarkt, Persgroep, Ikea en Proximus. Ga naar https://qualifio.com voor meer informatie.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht