Geplaatst door Omniplan

Rabobank heeft een nieuw hypotheekplatform

Afgelopen jaar is de Rabobank voor de 10e keer uitgeroepen tot de beste hypotheekverstrekker met de beste digital experience. Om deze positie te behouden en te versterken was het noodzakelijk om de bestaande adviesplatformen te vervangen door het Personal Finance Platform van Omniplan. Het nieuwe platform creëert een prettige advieservaring en sluit beter aan bij de behoeften van de adviseurs en hun klanten. Door gebruik te maken van het Personal Finance Platform regelen klanten van de Rabobank hun financiële zaken deels zelf online. Daarnaast kunnen adviseurs in eigen schermen de volle complexiteit zelf behandelen en waar nodig hun klanten een persoonlijk financieel advies gegeven.

Perfecte strategie
Om binnen de hypotheekmarkt koploper te blijven is het belangrijk om continue kritisch naar je processen te kijken en deze te verbeteren. “Met het Personal Finance Platform van Omniplan maken we gebruik van de nieuwste technologische ontwikkelingen waarmee onze adviseurs goed en vooral snel hun werk kunnen doen. Door de verbeterde customer journey hebben we onze dienstverlening sterk gemoderniseerd. Onze klanten ervaren dat ze makkelijker in contact komen met een van onze adviseurs en dat ze beter inzicht hebben in hun financiële mogelijkheden. Het Personal Finance Platform opent veel nieuwe mogelijkheden voor onder andere pre-fill, Single sign-on of naadloze integratie met andere systemen. Al deze nieuwe toepassingen past perfect in de strategie van Rabobank”, aldus Ricardo Jozen, IT Lead van de area Oriëntatie & Advies bij de tribe Wonen van Rabobank.

Hybride hypotheekadvies
Voor de meeste mensen is het afsluiten van een hypotheek een ingrijpende keuze. De impact op het financiële huishouden is flink en er komt veel bij kijken. De behoefte aan solide advies blijft daarmee onverminderd groot. Wat echter continue evolueert is de vorm waarin geadviseerd wordt, het wordt steeds meer online en digitaal. “Ons Personal Finance Platform maakt het mogelijk om op deze beweging in te springen. De beschikbare API’s maken nieuwe klantreizen en hybride journeys eenvoudig mogelijk.” zegt Maarten Boddeus, Directeur Product & Markt van Omniplan. “Als technologie partner werken we graag met onze klanten samen aan de oplossingen van morgen.”

Onze samenwerking
Ricardo Jozen is zeer te spreken over de samenwerking tussen Rabobank en Omniplan. “De pandemie heeft de afgelopen periode een enorme impact gehad op de wijze waarop we werken en hoe we de consument het beste kunnen bedienen. We werden meer dan ooit gedwongen om in nauwe samenwerking het Personal Finance Platform als ook aanpalende systemen razendsnel te ontwikkelen en te implementeren. Deze enorme klus hebben we met alle tevredenheid samen met Omniplan en Ordina binnen 10 maanden waargemaakt. Dat vind ik wel een compliment waard. Natuurlijk, het gaat af en toe met vallen en opstaan, maar de kracht is wel dat we in relatief korte tijd een nieuwe hybride hypotheekadvies platform hebben gecreëerd dat in staat is om de klant toegevoegde waarde te leveren.”