Industry Wire

Ranzijn tuin & dier stelt klant nog meer centraal in omnichannel toekomst

Huizen, 22 december 2014 Ranzijn tuin en dier gaat zijn bedrijfsprocessen ondersteunen met de retailautomatiseringsoplossing van Abecon. De uit negen vestigingen en een webshop bestaande onderneming heeft een gedegen selectie uitgevoerd waarbij zeven systemen nader zijn bekeken. De geselecteerde oplossing is gebaseerd op Microsoft Dynamics AX for Retail. Dit moderne platform sluit volgens Peter Admiraal, adjunct-directeur van Ranzijn tuin en dier, het beste aan op de door de retailer uitgestippelde omnichannel-strategie. “Door deze investering kunnen we de klant nog meer centraal stellen. Waar het om gaat is dat we de klant willen bedienen op de manier die zijn of haar voorkeur heeft. In een winkel of een kiosk, via de webshop of via click & collect. Ook willen we bij elk contactmoment in een eenduidige klantervaring voorzien.”

Long tail-artikelen

Het Microsoft-platform voorziet in standaardfunctionaliteit voor de hele goederen- en contactafhandeling: van inkoop, voorraadbeheer en logistiek tot verkoop via alle gebruikte kanalen. Daardoor kan Ranzijn tuin en dier de gehele bedrijfsvoering vanuit één geïntegreerd applicatielandschap ondersteunen. “We waren al goed geautomatiseerd, en doen nu een belangrijke investering in de toekomst. Omnichannel verandert het verkoopproces, en heeft ook grote impact op de logistieke keten. In de responsieve keten die we voor ogen hebben maakt het niet uit welk kanaal de klant gebruikt of waar de voorraad ligt. Zo kunnen we het assortiment eenvoudig uitbreiden door bijvoorbeeld langzaam lopende ofwel long tail-artikelen virtueel aan te bieden.”

Kwaliteit goederstroom verbeteren

Sinds de opening van de eerste dierenspeciaalzaak in 1987 is de onderneming gestaag gegroeid en is het assortiment voor tuin en dier steeds verder uitgebreid. Door deze stap kunnen alle bedrijfsprocessen in één applicatielandschap ondergebracht worden, van voorraadbeheer tot Point-of-Sale ondersteuning. Zo kan de kwaliteit van de goederstroom verder verbeterd worden. “In het voortraject merkten we bovendien dat er een goede fit is tussen onze organisaties en dat Abecon echt contact zocht met ons als klant. We hebben er alle vertrouwen in dat we de implementatie samen met deze IT-partner tot een succes gaan maken.”

Over Ranzijn tuin & dier

Ranzijn tuin en dier bestaat uit negen vestigingen elk met een tuincentrum en een dierenspeciaalzaak. Behalve in Alkmaar, Aalsmeer, Almere Buiten, Zaandam, Leiderdorp, Spijk, Bovenkarspel, Sneek en Amersfoort, is een groot gedeelte van de artikelen ook online te bestellen in de uitgebreide webshop. De onderneming staat bekend om haar kwaliteit, voordeel, vakmanschap en klantgemak. Meer informatie is beschikbaar via www.ranzijn.nl.

Abecon

Abecon verzorgt ontwerp, realisatie en ondersteuning van op Microsoft gebaseerde bedrijfs- en IT-oplossingen voor efficiënter (samen)werken. Abecon combineert Microsoft- en branchekennis met doelgericht investeren in specifieke functionaliteit voor handels- en fashionbedrijven in de retail branche. Abecon is gevestigd in Huizen, Nieuwegein en Gentbrugge (België). Meer informatie is te vinden op www.abecon.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht