Geplaatst door Snakeware

Razendsnel zoeken & boeken uit 6966 accommodaties bij rcn.nl

Het ruime aanbod van accommodaties bestaat onder andere uit chalets, stacaravans, luxe bungalows, maar ook ruime campingplaatsen verdeeld over 17 parken in Nederland en Frankrijk.

De nieuwe zoek en boek portal van RCN valt, naast de fraaie vorm en het uitnodigende beeldmateriaal, met name op door het overzichtelijk boekingsproces met vele filter mogelijkheden die naast beschikbaarheid ook direct alternatieven toont en gewoon razendsnel het gewenste resultaat levert. “Wij hebben veel energie gestoken in het snel tonen van resultaat op basis van de wens die je als bezoeker opgeeft”, zegt Hans Hoomans, Strategy Director van Snakeware. “Ook als je vanaf de portal direct op “zoek” klikt, komen wij supersnel met al het mogelijke aanbod, waarna je middels filters je wens verder kunt verfijnen”, vult hij aan. Dit lijkt simpel maar vergt een grote mate van software kennis en optimalisatie. Omdat je meerdere landen, parken, typen accommodaties en vervolgens de vele accommodaties allemaal moet berekenen op beschikbaarheid, prijs en het wel of niet voldoen aan de filters.

Dit hele proces van database uitvragen en optimaliseren heeft Snakeware verwerkt in een softwarelaag tussen de eigenlijke zoek en boek portal en de achterliggende software die de boekingen verwerkt. “Wij hebben het boekingsproces echt overzichtelijk gemaakt en los van alle robuuste techniek maakt dat het verschil tussen wel of niet boeken”, zegt Ate van der Meer, Marketing & Sales Director van Snakeware.

Naast de fraaie zoek en boek portal speelt de social media strategie die RCN in samenwerking met Snakeware uitrolt slim in op het pushen, via bijvoorbeeld Facebook, van interessante aanbiedingen of te boeken accommodaties. “De nieuwe overzichtelijke boekingssite en integratie met de social media kanalen maakt dat klanten snel een vakantie kunnen boeken op het voor hen meest geschikte park”, zegt Petra Nederend, projectleider bij RCN.

Naast het bedenken, begeleiden en bewaken van het gehele concept van de online kanalen van Recreatiecentra Nederland realiseerde Snakeware de technische architectuur, waaronder het publiceren van contentpagina’s, de zoekmachine, koppelingen met het back-end systeem van Stratech en het implementeren van alle bij het concept behorende objecten. Dit wordt mogelijk gemaakt op basis van de content management software Snakeware CMS Enterprise. Deze software wordt veelvuldig in de recreatiebranche ingezet voor multichannel, meertalige en zoek en boek websites. Hierdoor blijken ook de online kanalen van RCN een solide en flexibele basis te zijn voor verdere ontwikkeling van het bijna 60 jarige RCN.

Over Recreatiecentra Nederland

RCN bestaat bijna 60 jaar en staat garant voor een heerlijke vakantie voor het hele gezin. Met kwaliteit en gastvrijheid als uitgangspunten is RCN uitgegroeid tot een succesvolle organisatie met negen vakantieparken in Nederland en acht campings in Frankrijk. Alle onze parken, zowel in Nederland als in Frankrijk zijn voorzien van goede faciliteiten, ruimte en voldoende vermaak voor iedereen. Elk park heeft zijn eigen karakter, elke omgeving biedt weer andere attracties, ontdekkingen en uitdagingen. En overal staat ieder jaar weer een enthousiast recreatieteam klaar om een scala aan activiteiten te verzorgen voor jong en oud.