Geplaatst door Red Hat

Red Hat tilt bedrijfsautomatisering naar hoger plan met nieuw Red Hat Ansible Automation Platform

Amsterdam, 24 september 2019 – Red Hat, Inc., leverancier van opensourceoplossingen, kondigt vandaag de algemene beschikbaarheid aan van het Red Hat Ansible Automation Platform: een zakelijke oplossing voor de realisatie en het beheer van automatisering. Met het platform kunnen organisaties de interne samenwerking tussen teams versnellen voor betere operationele efficiëntie, minder risico’s en een consistente gebruikerservaring in alle infrastructuur- en technologiedomeinen.

Het Red Hat Ansible Automation Platform is recentelijk benoemd tot Leader door Forrester Research in de Forrester Wave™: Infrastructure Automation Platforms, Q3 2019. In het platform integreert Red Hat zijn krachtige automatiseringssuite die bestaat uit Red Hat Ansible Tower, Red Hat Ansible Engine en Red Hat Network Automation, met nieuwe Software-as-a-Service (SaaS) mogelijkheden en functies speciaal ontworpen voor organisatie-brede effectiviteit. Het maakt niet uit of een organisatie zich in de beginfase bevindt van zijn digitale transformatieproces via automatisering, of bezig is om het gebruik uit te breiden naar bijvoorbeeld meerdere domeinen: het Red Hat Ansible Automation Platform biedt de benodigde tools om automatiseringen sneller te implementeren, zonder helemaal vanaf het begin te moeten starten.

Het platform levert een veiliger contentmanagementsysteem en krachtige analyses van automatiseringsimplementaties. Daarnaast levert het ook de bouwstenen die nodig zijn om het opstarttraject van automatisering te kunnen verkorten. De nieuwe SaaS-mogelijkheden helpen om een meer consistente gebruikerservaring op het gebied van automatisering te genereren en zorgen voor een betere samenwerking zodat meer IT-uitdagingen tegelijkertijd kunnen worden opgelost.

Tot de nieuwe mogelijkheden behoren:

• Ansible Content Collections: voor het stroomlijnen van het beheer, de distributie en het gebruik van Ansible-content.
  • Automation Hub: een opslagplaats voor gecertificeerde content via Ansible Content Collections.
  • Automatiseringsanalyse: ter verbetering van de efficiëntie van de automatisering in de implementaties van het Red Hat Ansible Automation Platform.

Ansible Content Collections

Ansible is een van de grootste open source automatiseringsgemeenschappen ter wereld. Er wordt voortdurend content gecreëerd door Red Hat, onafhankelijke contribuanten en partners. Ansible Content Collections organiseert deze content – inclusief modules, plugins, rollen en playbooks – waardoor het voor klanten en contribuanten eenvoudiger wordt om de content te distribueren, te delen en te consumeren, onafhankelijk van de Ansible release cycles.

Ansible Content Collections verlaagt de drempel om met automatisering te beginnen, verkort de time to value, en verbetert de efficiëntie van het inzetten en onderhouden van automatisering door gebruik te maken van gecertificeerde contentcollecties die kant-en-klare, standaard automatisering bevatten.

Automation Hub

Automation Hub is de centrale opslagplaats waar Red Hat en zijn partners content publiceren en de plek waar gebruikers de gecertificeerde, ondersteunde Ansible Content Collections kunnen vinden. Ansible Certified Content biedt gebruikers content die is getest en door Red Hat wordt ondersteund. Bij de introductie zullen Cisco, F5, Google Cloud, Microsoft, NetApp en nog veel meer Ansible-partners gecertificeerde, ondersteunde collecties via de Automation Hub beschikbaar stellen, zodat gebruikers snel maatwerkoplossingen voor Ansible kunnen inzetten.

Analyse

Met de nieuw geïntroduceerde Automation Analytics kunnen gebruikers in detail de prestaties zien van specifieke automatiseringsacties. De tool biedt statistieken en data over modules en middelen die het meest worden gebruikt, inzicht in de status van de automatisering en informatie over de prestaties van automatiseringsomgevingen. Daarnaast kunnen Red Hat-klanten de automatiseringsinspanningen van interne groepen beoordelen, en – indien gedeeld met Red Hat – hun inspanningen vergelijken met branchegenoten.

Red Hat Ansible Tower-updates

Red Hat Ansible Tower 3.6 beschikt over de volgende nieuwe mogelijkheden en functies:

• De mogelijkheid om Ansible Playbooks uit te voeren die gebruikmaken van Ansible Content Collections via Red Hat Ansible Tower.
  • Webhook-integratie met GitLab en GitHub, bijvoorbeeld voor het automatisch uitvoeren van automatisering.
  • Ondersteuning voor het pauzeren en goedkeuren van elke stap in een Red Hat Ansible Tower-workflow.
  • Schaalbare uitvoer en verhoogde runtime-capaciteit dankzij het Red Hat OpenShift Container Platform, dat in tech preview beschikbaar is.

Beschikbaarheid

De beschikbaarheid van Red Hat Ansible Automation Platform staat gepland voor begin november 2019. Huidige Red Hat Ansible Tower-klanten kunnen zonder extra kosten naar de nieuwste versie updaten en toegang krijgen tot het Red Hat Ansible Automation Platform.

Quote

Joe Fitzgerald, vice president, Management, Red Hat

“Automatisering is voor organisaties een topprioriteit geworden door de toegenomen snelheid, omvang en complexiteit van hun hybride en multicloud-omgevingen. Bedrijven moeten niet alleen eenvoudig kunnen automatiseren, maar ze moeten tevens over de mogelijkheid beschikken om automatisering te delen en te hergebruiken voor verschillende projecten en teams met het juiste governance- en controleniveau. Red Hat Ansible Automation Platform is het eerste zakelijke automatiseringsplatform dat de eenvoud en de configureerbaarheid van Ansible combineert met de mogelijkheid om automatisering op een schaalbare en veilige manier te delen. Het platform stelt ondernemingen in staat om de reikwijdte en schaal van hun automatisering sneller uit te breiden om zo een hogere efficiëntie en productiviteit te bereiken.”

Extra informatie

Volg Red Hat

Over Red Hat, Inc.

Red Hat is ’s werelds toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een communitygedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren.

De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity’s, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements

Certain statements contained in this press release may constitute “forward-looking statements” within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to our pending merger with International Business Machines Corporation, the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; risks related to errors or defects in our offerings and third-party products upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; fluctuations in exchange rates; changes in and a dependence on key personnel; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company’s growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission’s website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions “Risk Factors” and “Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations”. In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company’s views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company’s views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Red Hat logo, and Ansible, are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries.