Retailer Bonita transformeert winkels met Zebra’s Task Management software

UTRECHT, Nederland – 21 februari 2023 – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), een innovator met oplossingen en partners die een concurrentievoordeel bieden, heeft vandaag aangekondigd dat de Duitse moderetailer Bonita op het punt staat zijn winkels te transformeren met de implementatie van Zebra’s Task Management software. Deze oplossing maakt deel uit van The Modern Store by Zebra-framework, dat retailers helpt met het op tijd afronden van 95% van de taken, 98% voorraadnauwkeurigheid en een verhoogde transactiewaarde met 25%.
Bonita, opgericht in 1969, is een moderetailer in combimode voor ‘best ager’-klanten. Het heeft 470 winkels en 50 shop-in-shops bij geselecteerde partners in heel Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland en beheert ook een online winkel. De retailer brengt 22 modecollecties per jaar uit, die op inspirerende wijze in winkels worden opgesteld om de klanten te interesseren. Veel van de communicatie tussen het hoofdkantoor in Hamminkeln en winkelmedewerkers verliep echter via berichten op de kassa of per e-mail, wat betekende dat er fouten en vertragingen optraden die van invloed waren op het efficiënt voltooien van taken.
De verkoopmanagers van Bonita realiseerden zich dat er een moderne softwareoplossing nodig was om af te stappen van de bestaande handmatige processen en de connectiviteit en het delen van informatie te stroomlijnen. Dit zou zorgen voor een effectieve uitvoering van taken, zodat winkelmedewerkers meer tijd met klanten hebben, waardoor betere winkelervaringen ontstaan.
Bonita’s managers kwamen bij Zebra met hun uitdagingen en gewenste resultaten voor het bedrijf, medewerkers en klanten. De retailer werkte samen met Zebra’s gespecialiseerde retailsoftwareteam om workflows in kaart te brengen en te analyseren, taken in de workflows te koppelen en potentiële productiviteits-, efficiëntie- en financiële besparingsvoordelen te identificeren om een overtuigende business case te creëren. De retailer koos voor Zebra’s Task Management softwareoplossing en zal samenwerken met het Zebra-softwareteam om deze in mei van dit jaar te implementeren in alle 470 winkels in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland.
“Mijn collega’s en ik zijn erg onder de indruk van de geselecteerde Task Management softwareoplossing die onze winkelworkflows, geassocieerde activiteiten en de klantervaring digitaliseert en optimaliseert”, zegt Marco Seidel, Head of Sales Operations, Bonita. “In de aanloop naar de uitrol hebben we de bruikbaarheid van de oplossing onderzocht met collega’s uit alle afdelingen van de business en kregen zeer positieve feedback. We zijn ervan overtuigd dat onze samenwerking met Zebra een sterk investeringsrendement zal opleveren. We zijn enthousiast over dit volgende hoofdstuk in onze transformatie.”
De Zebra Task Management softwareoplossing bestaat uit Reflexis Real-Time Task Manager, Q-Walk, Q-Chat en Q-Forms. De oplossing zal worden gebruikt door zowel winkelmedewerkers als afdelingsmanagers via hun tablets op de werkplek en andere mobiele apparaten.
“Retailers wenden zich steeds vaker tot softwareoplossingen om hun belangrijkste uitdagingen aan te pakken”, zegt Christoph Saalmann, Senior Manager, Zebra Reflexis Software Solutions, Duitsland, Zebra Technologies. “Het Modern Store by Zebra-framework biedt retailers betere mogelijkheden die nodig zijnom vandaag succes te behalen met de agility om te voorspellen voor en zich aan te passen aan morgen.”
Met Reflexis Real-Time Task Manager worden taken vooraf geselecteerd en gestructureerd op basis van prioriteiten, waardoor meer efficiëntie wordt gecreëerd, zodat medewerkers hun beste werk kunnen doen. Het winkelteam kan via hun tablet hun respectievelijke taken zien op een overzichtsscherm en automatisch notificaties ontvangen als een taak directe aandacht vereist of hoge prioriteit heeft.
Het platform zorgt er ook voor dat de communicatie van afdelingsmanagers en het hoofdkantoor naar de winkels wordt gestroomlijnd, waarbij de juiste berichten naar de juiste winkels en winkelmedewerkers gaan. Nieuwe workflowformulieren zullen worden gestroomlijnd met behulp van Q-Forms die toegankelijk zijn via een gebruiksvriendelijke interface op apparaten. Formulieren kunnen worden gemaakt, bijgewerkt en gedeeld dankzij de robuuste functionaliteit voor versiebeheer. Het betekent dat winkelmedewerkers over de meest actuele formulieren beschikken en dat niemand onvolledige of verouderde informatie gebruikt.
Ook de vormgeving van etalages wordt geoptimaliseerd. De Task Manager fotofeedbackfunctie geeft visual merchandising-collega’s een duidelijk overzicht van hoe de collecties zijn gepositioneerd. Om dit te doen, nemen medewerkers eenvoudig een foto van de relevante producten in de winkel en voegen deze toe aan de voltooide taak. Merchandisingmanagers kunnen dan direct feedback geven.
Afdelingsmanagers zullen ook gebruik maken van Q-Walk, dat het auditingproces op locatie vereenvoudigt en mobiliseert. Deze managers kunnen inspecties ter plaatse uitvoeren vanaf een mobiel apparaat, met nauwkeurige audittrails en intelligente, real-time triggers voor best practice corrigerende maatregelen. En met de real-time communicatieoplossing Q-Chat kan instant messaging overal en altijd worden verzonden. Medewerkers kunnen privéberichten delen, terwijl managers op het hoofdkantoor medewerkers op de hoogte kunnen houden van nieuwe onderwerpen.
SAMENVATTING
- Moderetailer Bonita heeft Zebra’s Task Management softwareoplossing gekozen om zijn workflows, communicatie en bijbehorende taken te digitaliseren en optimaliseren.
- De oplossing wordt in mei van dit jaar geïmplementeerd in 470 winkels in Duitsland, Oostenrijk en Nederland.
- Zebra’s retailsoftware-portfolio en The Modern Store by Zebra zullen te zien zijn op EuroShop van 26 februari tot 2 maart te Dusseldorf.
|
OVER ZEBRA TECHNOLOGIES
Zebra (NASDAQ: ZBRA) stelt organisaties in staat om te gedijen in de on-demand economie door elke front-line werknemer en asset aan de rand zichtbaar, verbonden en volledig geoptimaliseerd te maken. Met een ecosysteem van meer dan 10.000 partners in meer dan 100 landen bedient Zebra klanten van elke omvang – waaronder 86% van de Fortune 500 – met een bekroond portfolio van hardware, software, diensten en oplossingen die workflows digitaliseren en automatiseren. Supply chains zijn dynamischer, klanten en patiënten worden beter bediend en werknemers zijn meer betrokken wanneer ze gebruik maken van Zebra innovaties die hen helpen te voelen, te analyseren en te handelen in real time. Zebra heeft onlangs haar industriële automatiseringsportfolio uitgebreid met de overname van Fetch Robotics en haar machine vision en AI software mogelijkheden vergroot met de overnames van Adaptive Vision, antuit.ai en Matrox Imaging. Zebra is #42 op Newsweek’s lijst van America’s Most Loved Workplaces, #42 op Fast Company’s lijst van de Best Workplaces for Innovators en #79 op Forbes’ lijst van America’s 500 Best Midsize Employers. Meer informatie op www.zebra.com of meld u aan voor nieuws alerts. Volg Zebra’s Your Edge blog, LinkedIn, Twitter en Facebook, en bekijk onze Story Hub: Zebra Perspectives.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.