Geplaatst door ANSYS

RFS en ANSYS leggen fundament voor 5G-antennes

Zoetermeer, 15 mei 2019 – Baanbrekende 5G-antennes van Radio Frequency Systems (RFS), verbinden dankzij ANSYS binnenkort sneller dan ooit mensen, machines en apparaten. Dankzij simulatieoplossingen van ANSYS (NASDAQ: ANSS) reduceren engineers van RFS de simulatietijd van vier dagen tot een uur. Hierdoor komen 5G-antennes eerder op de markt en wordt de wereldwijde adoptie van 5G versneld.

Ontwerpers van antennes moeten voldoen aan de standaarden van 5G en aan uiteenlopende specifieke eisen van operators en landen. Daarnaast moeten 3G- en 4G-architecturen geïntegreerd worden voor legacy gebruikers. Door al deze eisen moeten er honderden verschillende ontwerpen worden gemaakt om honderdduizenden verschillende antennes te ontwikkelen die waar dan ook kunnen worden geplaatst en wereldwijd maximale dekking bieden.

ANSYS stelt architecten van RFS in staat om snel ontwerpen te creëren voor verschillende frequenties. Geautomatiseerde simulatie levert snel nieuwe architecturen en reduceert het aantal benodigde prototypes en meetcycli. RFS kan dankzij ANSYS op grote schaal razendsnel simulaties uitvoeren, waardoor designers 5G-antenneprestaties volledig kunnen optimaliseren.

“De evolutie van 4G naar 5G is een monumentale technologische sprong en vergt veel van hardware-ontwikkeling. Onze teams zijn gemotiveerd om sneller dan ooit nieuwe ontwerpen te conceptualiseren voor een gegarandeerde kwaliteit, wat de belangrijkste factor is voor communicatiesystemen”, zegt André Doll, chief technology officer bij RFS. “RFS maakt gebruik van ANSYS om de ontwikkeling van betrouwbare, next generation antennes te versnellen die binnenkort optimale 5G dekking bieden voor consumenten wereldwijd.”

“Met ANSYS creëert RFS 5G-antennes die wereldwijde 5G-communicatie versterken, waardoor ze ongeëvenaarde snelheid en betrouwbare verbindingen leveren voor applicaties van smartphones tot zelfrijdende auto’s”, zegt Sudhir Sharma, global industry director, high tech, ANSYS. “ANSYS stelt RFS efficiënt en kosteneffectief in staat om een optimaal antenneontwerp te kiezen, het aantal fysieke prototypes te verminderen en te voldoen aan de eisen voor time-to-market.

Over ANSYS. Inc.
Als je ooit een raketlancering hebt gezien, hebt gevlogen in een vliegtuig, een auto hebt bestuurd, een computer hebt gebruikt, een mobiel apparaat hebt aangeraakt, over een brug bent gereden of wearable-technologie hebt gebruikt, is de kans groot dat je een product hebt gebruikt waarbij ANSYS-software een cruciale rol heeft gespeeld in de ontwikkeling ervan. ANSYS is de wereldleider op het gebied van engineering-simulatie. Via onze Pervasive Engineering Simulation-aanpak helpen wij ’s werelds meest innovatieve bedrijven om hun klanten betere producten te leveren. Door het bieden van het beste en breedste softwareportfolio voor engineering-simulatie, helpen we hen de meest complexe ontwerpuitdagingen op te lossen en producten te maken die alleen door de verbeelding worden beperkt. ANSYS is opgericht in 1970 en heeft haar hoofdkantoor ten zuiden van Pittsburgh, Pennsylvania, VS. Ga naar www.ansys.com voor meer informatie.