Geplaatst door GPS Buddy

Roparun houdt het totaaloverzicht dankzij GPS-Buddy

Almere, 22 Januari 2018 – GPS-Buddy, trendsetter op het gebied van fleet- en assetmanagement, toont zich op meerdere vlakken betrokken bij projecten die de kwaliteit van leven vergroten. Ook in 2018 sponsort GPS-Buddy een aantal regionale en internationale evenementen, waaronder Roparun. De Roparun is een estafetteloop van meer dan 500 kilometer van Parijs én Hamburg naar Rotterdam waarbij deelnemers, in teamverband, een sportieve prestatie leveren om op die manier geld op te halen voor mensen met kanker. GPS-Buddy biedt de organisatie een totaaloplossing waarmee zij real-time inzicht in de locatie van haar voertuigen en motoren heeft. Zo kan vanuit de organisatie sneller en efficiënter ondersteuning worden geboden aan de honderden vrijwilligers die betrokken zijn bij het evenement.

Roparun betekent voor de organisatie van het evenement een enorm complexe logistieke operatie, met startpunten in Parijs en Hamburg. Vanaf twee ver uit elkaar liggende locaties zijn er vele vrijwilligers actief met onder andere verzorgingsposten, het regelen van verkeer, medische ondersteuning en het afhandelen van calamiteiten. Door de voertuigen en motoren uit te rusten met voertuigvolgsystemen en de medewerkers te voorzien van een app kan het logistieke centrum op elk willekeurig moment de exacte locatie zien. Doordat ook de route inzichtelijk is kan in noodgevallen direct een vrijwilliger naar de gewenste locatie worden gestuurd. Via de app kan er bovendien snel en efficiënt met een vrijwilliger worden gecommuniceerd en kunnen statussen worden doorgegeven.

Ties Schaafsma, CEO van GPS-Buddy vertelt: “Wij zijn als bedrijf ook maatschappelijk en sociaal betrokken en leveren daarom jaarlijks onze bijdrage aan (sportieve) evenementen die de samenleving ten goede komen. Roparun is één van deze bijzondere evenementen. Door sponsoring van deze sportieve happening via o.a. onze systemen en diensten, kunnen wij de organisatie ondersteunen in het stroomlijnen van de gehele operatie. Zo kan men zich focussen op de belangrijkste taak, namelijk zoveel mogelijk geld inzamelen voor de ondersteunende zorg voor mensen met kanker.”

De Roparun 2018 vindt plaats in het Pinksterweekend met de start op zaterdag 19 mei in Parijs en in Hamburg en de finish op maandag 21 mei op de Binnenrotte bij de Markthal in Rotterdam.