Industry Wire

Geplaatst door YD World

RTB activiteiten YD voldoen aan privacy-eisen TRUSTe

Het wereldwijde onafhankelijke online privacy protection bedrijf, TRUSTe, gaf YD als eerste Europese partij zowel het Trusted Ads en Trusted Data Collection certificaat. Certificaten reikt TRUSTe uit aan bedrijven die de privacy van de consument onaangeroerd laten. De scan die voorafgaat aan het afgeven van het certificaat wordt op verzoek van het bedrijf zelf uitgevoerd. Bedrijven bieden consumenten via TRUSTe de mogelijkheid om zich uit te schrijven voor gepersonificeerde advertenties én nemen zelf verantwoordelijkheid door hun activiteiten te laten keuren.

YD zocht de samenwerking met TRUSTe op om tegemoet te komen aan de groeiende vraag om privacy waarborging. Hoewel cookies niet leiden naar individuen, vindt YD het belangrijk om middels een kwalitatief hoogstaand keurmerk aan te geven dat zij goed omgaan met data. ‘Het werken met TRUSTe maakt het voor ons mogelijk om de consument namens onze adverteerders een privacy oplossing te bieden waarvan wij verwachten dat deze aansluit bij hun behoefte’, aldus Mendel Senf CEO van YD. In de samenwerking met TRUSTe zal YD blijven inspelen op de veranderende regelgeving.

Ook TRUSTe is verheugd met de samenwerking. ‘ Op deze manier maken we duidelijk dat de advertenties van YD de privacy van de consument en de manier waarop YD met de door hen verzamelde data omgaat niet schadelijk is voor de privacy van de consument’, zegt TRUSTe president Fran Maier. ‘Door de privacyverklaring en het bieden van een keuze aan de consument geeft YD duidelijk aan dat zij beschermen van online privacy belangrijk vindt.’ De certificering van TRUSTe gaat verder dan de zelfregulering van YourOnlineChoices. Elke impressie wordt actief door TRUSTe gecontroleerd op het waarborgen van privacy. Tevens voert TRUSTe periodieke controles uit naar de opslag van data.

Over YD
YD richt zich als real-time media agency op het real-time benaderen van de geïnteresseerde consument. YD koopt voor zijn adverteerders geen advertentieruimte in op mediatitel, maar alleen daar en op het moment waar de geïnteresseerde consument aanwezig is. Dit gebeurt met inzet van de YD-targeting techniek. YD werkt vanuit haar vestigingen in Amsterdam en Berlijn voor klanten als KLM, Transavia, Bank of Scotland, ING, Seat, Center Parcs, T-Mobile en UPC. YD werd in 2008 opgericht door Mendel Senf en Niels Baarsma. Voor meer informatie over YD ga naar www.ydworld.com.

Over TRUSTe
TRUSTe is het grootste online privacy bedrijf en biedt een breed pakket aan privacydiensten. Doel: bedrijven helpen om vertrouwen op te bouwen en betrokkenheid te verhogen in alle online kanalen. Meer dan 4000 bedrijven, waaronder Apple, AT&T, Disney, eBay, HP, Microsoft, Nationaal, Pfizer en Yelp vertrouwen op de expertise van TRUSTe bij het naleven van veranderende en complexe privacy-eisen. TRUSTe\’s missie is gebouwd op een solide basis van transparantie, keuze en verantwoording ten aanzien van het verzamelen en gebruiken van persoonlijke informatie. Voor meer informatie over TRUSTe ga naar www.truste.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht