Industry Wire

Ruud Hendriks, nieuwe voorzitter Stichting Thuiswinkel Awards: “Iedereen maakt kans om te winnen!”

Welke bedrijven behoren tot de beste webwinkels van Nederland? Wie is in 2015 de publieksfavoriet? En wie is volgens de deskundige vakjury de beste in zijn vakgebied? Op 5 maart en 26 maart 2015 worden weer de felbegeerde Nationale Thuiswinkel Awards uitgereikt. Onder leiding van de nieuwe voorzitter van de stichting Ruud Hendriks belooft het een spannende editie te worden. Want in de nieuwe opzet kan iedereen ook echt winnen! De inschrijving voor de Nationale Thuiswinkel Awards 2015 is vanaf nu geopend voor alle webwinkels van Nederland.

Nieuwe voorzitter: Ruud Hendriks
Ruud Hendriks is de nieuwe voorzitter van Stichting Nationale Thuiswinkel Awards. Hij volgt daarmee Fons van Westerloo op, die de voorzittersfunctie bekleedde vanaf 2009. Ruud Hendriks, een van de grondleggers van commerciële radio en televisie in Nederland, heeft veel bewondering voor ambitieuze online ondernemers. “Ik hoop dat ik een brug kan vormen tussen de oude en nieuwe economie, tussen off- en online. Ik vind het leuk om met nieuwe dingen bezig te zijn en heb veel bewondering voor ambitieuze online ondernemers die vooruit willen en online mogelijkheden zien en benutten. De Thuiswinkel Awards winnen is geweldig, maar dat is niet het enige. Het is ook interessant om de eigen kwaliteiten te vergelijken met anderen en te leren van elkaar.”

Vernieuwde opzet Nationale Thuiswinkel Awards: Iedereen kans om te winnen!
De opzet van de Thuiswinkel Awards 2015 is daartoe ook vernieuwd. Zo heeft de Publieksprijzen XL een nieuwe categorie: Warenhuizen en Handelsplaatsen. Er zijn 21 subcategorieën, zoals Dames- & Herenmode, Schoenen, Dieren, Reizen, Financiële Diensten, etc. Deelnemers kunnen zich voor maximaal 1 subcategorie aanmelden bij de Publieksprijzen. Wel kunnen deelnemers zich inschrijven voor meerdere Vakprijzen. Iedereen kan dus meedoen aan de Thuiswinkel Awards en alle deelnemers hebben dus ook echt kans om te winnen!

Deelnemers aan de Publieksprijzen XL mogen in 2015 weer zelf klanten oproepen om de eigen webwinkel te beoordelen. Deze score vormt samen met de beoordeling van het online consumentenpanel van GfK de eindscore. Het aantal uitgebrachte stemmen telt niet mee in de eindbeoordeling.

Beoordeling Publieksprijzen XS door middel van reviews
Ook nieuw dit jaar is dat consumenten de deelnemers aan de Publieksprijzen XS beoordelen via een van de reviewsystemen van KiyOh. Deelnemers hoeven niet over een reviewsysteem te beschikken om deel te kunnen nemen aan de Thuiswinkel Awards Publieksprijzen XS.

Vakprijzen
De winnaars van de Vakprijzen worden geselecteerd door gespecialiseerde vakjury’s. In 2015 kunnen webwinkels zich aanmelden voor:

  1. Beste Startende Webwinkel van Nederland
  2. Beste Mobiele Webwinkel van Nederland
  3. Cross-Border E-commerce Awards

‘Beste Webwinkel van Nederland’
Alle deelnemers aan de Publieksprijzen XL maken automatisch kans op de titel Beste Webwinkel van Nederland. Een webwinkel kan dus alleen meedingen naar de titel Beste Webwinkel van Nederland als hij zich heeft aangemeld voor een van de Publieksprijzen XL. Een deskundige vakjury bepaalt wie de Award ‘Beste Webwinkel van Nederland’ op 26 maart in ontvangst mag nemen.

fonQ en Timberprint.nl over Thuiswinkel Awards: “Waardering en media-aandacht. Wie wil dat niet?”
fonQ (winnaar van de Publieksprijs XL in de categorie Huis, Hobby & Cadeau 2014) ziet de toegevoegde waarde van deelname aan de Awards. Patrick Kerssemakers, CEO van fonQ: “Wij vinden de Nationale Thuiswinkel Awards een erg mooi initiatief. Het zet de webwinkelbranche goed op de kaart en daarnaast is het voor ons een goede graadmeter. Het biedt ons inzicht in hoe fonQ als webwinkel gewaardeerd wordt door zowel branchegenoten als de consument.”

De Beste Startende Webwinkel van 2014, Timberprint.nl, was erg blij met de aandacht die de Awards opleverde: Raymon Koggel, Timberprint.nl: “Deelname aan de Thuiswinkel Awards heeft ons vooral media-aandacht opgeleverd, zowel nationaal als regionaal. En ook een hoop extra vertrouwen van de consument.”

Kijk voor alle informatie over inschrijven, procedures, voorgaande winnaars en de uitreikingen voor 2015 op www.thuiswinkelawards.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht