Industry Wire

Geplaatst door Safi Agency

Safi Agency springt op, door Covid-19 versnelde trend, in de fashion industrie

Onder het mom ‘never let a good crisis go to waste’ is Safi Agency in het leven geroepen door Adriaan Brouwer en Casper van Well.

Met jaren ervaring in het runnen van agencies gericht op crowdfunding, online marketing en community management is het duo deze maand gestart met Safi Agency dat zich volledig zal richten op de D2C trend binnen de fashion industrie. Toen de twee hun plannen in de wandelgangen lieten vallen meldden de eerste merken zich meteen om samen te werken. De eerste succesverhalen kunnen nu verkondigd worden, en Safi Agency is klaar om het licht te zien.

De beperkte bewegingsruimte van de consument bracht de massa naar de online kanalen. Emerce toont aan dat de online consumentenaankopen al in April met 60% zijn gestegen ten opzichte van enkele maanden daarvoor. Tegelijkertijd werd er voor Brouwer en van Well duidelijk hoe eenvoudig en winstgevend het kan zijn om een directe connectie met de consument op te zetten. “Een uitgelezen kans voor fashion brands om zich direct tot de consument te richten”, aldus Brouwer.

Het was dan ook rond April dat de eerste brainstormsessies begonnen hoe de twee ervaren marketeers deze trend optimaal konden benutten. Na een testperiode met bestaande klanten van vorige agencies en bevriende collega ondernemers werden de strategieën bevestigd. Langzaam maar zeker begon een routekaart toepasbaar op ieder merk zich te vormen bestaande uit verschillende facetten; e-mail-, content-, en community marketing, advertising, CRO, SEO en Data Analyse. Tijdens een intensieve kick-off sessie met Safi worden de campagnes vastgelegd en mijlpalen bepaald.

Brouwer en van Well leerden elkaar kennen in de brugklas als twee jongens zonder ervaring boordevol ambitie. De twee begonnen te experimenteren met het ondernemerschap, van fietsenhandel en websites bouwen tot aan ondernemingen in innovatieve tech. Na avonturen in het buitenland en werkzaamheden voor tal van gerenommeerde bedrijven, werd het tijd voor een gezamenlijk avontuur. Het was het jaar 2019 dat zij samen fundmeup oprichtte: een crowdfund marketing agency waarmee zij meer dan 5 miljoen ophaalde voor verschillende internationale bedrijven.

De crowdfunding marketing agency staat, maar vanwege de huidige omstandigheden, de gespotte trend, namen Brouwer en van Well het heft in eigen handen. Tijd om een nieuwe agency te starten onder een frisse en nieuwe identiteit. Voordat het merk Safi was geboren waren de werkzaamheden al begonnen en was de agency al druk bezig met een handjevol partijen uit de fashion industrie. De standaard routekaart is ontwikkeld door het duo in samenwerking met een groep specialisten die zij over de jaren hebben verzameld bestaande uit advertising specialisten, designers, stylisten, project managers, content kunstenaars en woordsmeden. Kortom, een sterrenteam als het neerkomt op online marketing.

Inmiddels is de website van Safi Agency in de lucht, is de merkidentiteit geboren en is het team in volle vaart aan het manoeuvreren door de online kanalen van allerlei fashion brands. De eerste stappen zijn gezet, de sales, volgers en omzet van de kledingmerken zijn gestegen, nu is het tijd om het groter aan te pakken. Safi is klaar om op grote schaal merken te gaan helpen, klaar om D2C te brengen naar wat het kan zijn!

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht