Industry Wire

Geplaatst door Salesforce

Salesforce introduceert ‘koop nu-knop’ voor Community Cloud

Utrecht, 14 augustus 2015 – Salesforce [NYSE: CRM], het Customer Success Platform en ’s werelds meest gebruikte CRM-oplossing, introduceert een ‘buy button’ voor online communities gebouwd met Salesforce Community Cloud. Met deze nieuwe functionaliteit kunnen klanten producten of oplossingen direct kopen in de online community. Een organisatie biedt zo één online plek waar klanten or partners producten kunnen ontdekken, onderzoeken, bespreken én aanschaffen.

Direct een product aanschaffen is bij veel bekende sociale netwerken al mogelijk. Denk hierbij aan de ‘koop nu’-knop bij  Facebook, TripAdvisor, Pinterest en Twitter, waarmee klanten met een simpele klik een transactie kunnen doen. Veel bedrijven willen hun klanten een vergelijkbare e-commerce-ervaring bieden via hun eigen online community. Helaas komt dit vaak niet van de grond, omdat er geen gemakkelijke en betrouwbare manier is om transacties te combineren met de andere features van de online community.  Dat is een gemiste kans, want uit onderzoek van eMarketer blijkt dat het potentieel voor verkoop via e-commerce dit jaar geschat wordt op 349,1 miljard dollar.

Koop-knop
Met Salesforce Community Cloud kunnen organisaties nu op een eenvoudige manier een ‘koop nu-knop’ plaatsen op hun online community. ‘Het is ons doel onze klanten te helpen hun business op een gemakkelijke manier te vergroten. Daarom introduceren we de eerste enterprise-oplossing die een ‘koop nu-knop’ mogelijk maakt voor elke online community. Bedrijven kunnen nu eenzelfde ‘click-to-buy’-ervaring leveren als populaire consumentenservices,’ stelt Nasi Jazayeri, Executive Vice-President van Community Cloud bij Salesforce.

Bouwblokken
De ‘koop nu-knop’ en andere nieuwe e-commerce-onderdelen  zijn beschikbaar als Lightning Components. Dit zijn herbruikbare bouwblokken waarmee via drag-and-drop nieuwe functies kunnen worden toegevoegd aan onder andere online communities. Via het ecosysteem van Salesforce, met partners als CloudCraze, Demandware en Bigcommerce, worden deze Lightning Components aangeboden op de AppExchange for Components. Na de zogeheten Winter ’16 release kunnen alle klanten met Community Builder deze bouwblokken gebruiken.

Spaces Community
Een mooi Nederlands voorbeeld van een actieve community op basis van het Salesforce platform is Spaces. Spaces verhuurt inspirerende werkplekken en kantoorruimten. De focus ligt hierbij op creativiteit en het ontmoeten van zakelijke relaties. In zowel de webportal als de Spaces App kunnen de huurders (members) inloggen en direct contact leggen met medewerkers van Spaces en met andere leden van de community. Zij kunnen hier hun eigen reservering maken voor vergaderruimten en hun accountgegevens bij Spaces beheren. Daarnaast hebben zij de mogelijkheid hun facturen in te zien en service-aanvragen te doen. ‘Met de introductie van de Spaces App is de Spaces community actiever geworden. Er is meer interactie tussen de onderlinge members en members zijn beter op de hoogte van de ontwikkelingen rondom Spaces. Via de App is relevante contactinformatie van de klanten van Spaces eenvoudig te vinden. De members kunnen hun persoonlijke gegevens zelf mobiel aanpassen, waardoor de Salesforce omgeving van Spaces altijd de meest actuele data bevat,’ zegt Martijn Roordink, Founder en Managing Director van Spaces.

##

Over Salesforce
Salesforce (NYSE: CRM) levert cloud computing-oplossingen en biedt – in abonnementsvorm –  een geïntegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, variërend van het MKB tot multinationals, transformeren hun organisatie naar een werkelijk vraaggestuurde organisatie met Salesforce. Salesforce helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en –wensen. Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen toepassingen ook business applicaties van partners via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar. In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce, zoals KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk en The Cloakroom. Ga voor meer informatie naar http://www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht