Industry Wire

Geplaatst door Salesupply

Salesupply breidt Amerikaans fulfillment netwerk uit naar 5 vestigingen

Ecommerce dienstverlener Salesupply heeft zijn ecommerce fulfillment netwerk in de VS uitgebreid naar 5 gespecialiseerde warehouses. Daarmee biedt Salesupply webwinkels nu lokale dekking in het gehele vasteland van de VS. Klanten van Salesupply kunnen overal binnen 1 tot 2 dagen leveren tegen voordelig lokaal tarief. Bovendien biedt Salesupply nu overal in de Verenigde Staten FbM (Fulfillment by Merchant) aan, waardoor klanten voordeliger via Amazon Prime kunnen verkopen.

Standaard lokaal verzenden
Naast de reeds bestaande fulfillment centers in Miami, New Jersey en Pennsylvania, biedt Salesupply nu ook ecommerce gespecialiseerde warehouses aan in Atlanta en Denver. “Met de toevoeging van fulfillment centers in Atlanta en Denver kunnen we onze klanten nu volledig lokale dekking aanbieden op het vasteland van de Verenigde Staten,” aldus Ludo Verlinden, Global Business Development Manager bij Salesupply. “Het voordeel in kosten is overduidelijk, maar ook op het gebied van duurzaamheid heeft deze dekking veel impact. Doordat we overal 1-2 dagen standard shipping aanbieden is bezorging door de lucht in de VS niet langer nodig.”

Dit zijn de voornaamste voordelen van het uitgebreide fulfillment netwerk van Salesupply voor webshops:

  • Kostenreductie: Een warehouse dichter bij de klanten betekent lagere bezorgkosten

  • Duurzaamheid: kleinere bezorg afstanden draagt ook bij aan het verlagen van de carbon footprint, al helemaal wanneer bezorging door de lucht zo wordt vermeden

  • Zekerheid: met slechts een fulfillment locatie kunnen extreem weer of andere factoren je operatie schaden. Door je voorraad te spreiden over meerdere locaties kun je dit risico aanzienlijk verkleinen.

  • Klanttevredenheid: Verzendkosten en -tijden zijn twee van de drie hoofdredenen voor cart abandonment in de VS. Door verzendtijden te verkorten en de kosten te verminderen, maak je niet alleen je huidige klanten gelukkig, ook de cart abandonment zal omlaag gaan.

FbM, het voordelige alternatief voor Amazon FbA Met de uitbreiding van het Amerikaanse fulfillment netwerk biedt Salesupply nu bovendien Fulfillment by Merchant (FbM) aan in de hele VS. Zo behouden webshops de controle over het volledige fulfillment proces. Enkele redenen om FbM te verkiezen boven FbA:

  • Webshops behouden de controle over elk aspect van hun eigen business.

  • Vanuit branding biedt het merken meer mogelijkheden (track and trace, packaging, etc)

  • Hogere marges aangezien je geen FbA fees hoeft af te dragen aan Amazon

  • Je bent minder afhankelijk van tarief- en beleidswijzigingen bij Amazon

“Het aankondigen van onze FbM services in de Verenigde Staten komt op een goed moment”, zegt Ludo refererend aan de recent aangekondigde tariefwijzigingen van Amazon FbA (+5%). “Het is een publiek geheim dat FbM een aantal voordelen heeft in vergelijking met FbA, de kosten horen daar zeker bij. Wat onze dienst nog interessanter maakt is dat onze FbM klanten dankzij de snelle levering ook op Amazon Prime kunnen verkopen.”

Wereldwijd lokaal versturen via 1 platform
Het ecommerce fulfillment netwerk van Salesupply biedt klanten de keuze uit meer dan 15 warehouses wereldwijd. Al deze warehouses maken onderdeel uit van één connected fulfillment platform. Webwinkels hebben binnen het platform ruime keuze uit fulfillment locaties die gekenmerkt worden door dezelfde werkwijze. Daarnaast hebben ze één centraal aanspreekpunt en ontvangen één overzichtelijke factuur.

Over Salesupply
Salesupply is een Nederlandse ecommerce services provider gespecialiseerd in Ecommerce customer care en ecommerce fulfillment. Meer dan 500 online brands en retailers wereldwijd vertrouwen op de services van Salesupply.

Salesupply biedt native customer care in 36 talen in 3 tijdzones. Het schaalbare en flexibele fulfillment platform van Salesupply stelt webshops in staat om overal ter wereld te concurreren met lokale spelers door lokale opslag en delivery.

Het hoofdkantoor van Salesupply staat in Nijmegen, en verder heeft het bedrijf onder meer vestigingen in de Verenigde Staten, UK, Duitsland en Spanje.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht