Industry Wire

Geplaatst door Soda studio

Samen winnen is leuker: Soda studio en Resoluut winnen 2 gouden Dutch Interactive Awards

Soda studio en Resoluut winnen twee gouden Dutch Interactive Awards met hun projecten voor CheapTickets.nl en Sanoma Learning. Daarnaast leverde hun goede samenwerking met ING een Company of the Year Award voor ING op. Samen met Travix ontwikkelde zij een volledig nieuwe multi-brand e-commerce platform voor onder andere CheapTickets.nl, Budgetair en Vliegwinkel.nl. Voor Sanoma Learning ontwierpen ze een digitale creatieomgeving voor educatieve content. Soda studio en Resoluut laten hiermee zien dat ze sterke samenwerkingspartners zijn met ieder hun eigen specialisme. De krachtige UX-ontwerpvaardigheden van Soda studio, gecombineerd met de hoogwaardige UI-ontwerpvaardigheden van Resoluut vormen een ‘gouden’ duo.

Editorial Suite: winnaar goud in categorie B2B
De Editorial Suite raakt het kernproces van Sanoma Learning. Het vormt een belangrijke innovatie in de creatie en publicatieproces van educatieve content. Een sterke strategische tool. Hiermee worden de dochterbedrijven van Sanoma Learning volledig gedigitaliseerd en kunnen nieuw aangekochte bedrijven snel aanpassen op de digitale werkwijze. Voor werknemers biedt deze web-applicatie structuur in werkwijze maar laat ook keuzevrijheid in het creatieproces; een bepalende balans. Daarnaast is deze complexe tool aan hand van user-centered design optimaal gebruiksvriendelijk gemaakt. Hiermee is de Editorial Suite voor Sanoma Learning een cruciale fundering voor de digitale strategie, die haar leidende positie als Europese educatieve groep verder versterkt.

CheapTickets.nl: winnaar goud in categorie E-commerce
Travix is als online travel retailer wereldwijd actief met 5 merken in 28 landen. In Nederland is zij met CheapTickets.nl marktleider. Met een compleet redesign is het gehele zoek- en boekproces helemaal vanuit de basis opgebouwd. De jury zei hierover: “Deze case is echt goed complex vakwerk in e-commerce. Ze bereiken tastbaar resultaat en geven mobiel een enorme boost.” Met dit nieuwe multi-brand e-commerce platform versterkt Travix’ zijn positie én wereldwijde slagkracht in het complexer wordende zoek-en-boek-proces van vliegtickets.

ING: winnaar goud in categorie Company of the Year
Voor de uitstekende samenwerking met ING nomineerde Resoluut ING voor de award Company of the Year. Met het winnen van deze award laat ING zien dat ze in hun branche hun plek als ‘digital leader’ echt verdienen.

De Dutch Interactive Awards
De Dutch Interactive Awards zijn de belangrijkste prijzen voor digitale producten in Nederland en werd vorige week voor de 7e keer uitgereikt. Naast het ontwerp beoordeelt de jury ook het gerealiseerde product, de business case en het succes in cijfers. Soda en Resoluut ontvingen, behalve twee gouden awards, ook twee nominaties voor hun projecten Jump, een web-app voor speels en adaptief leren (Malmberg) en Twyp, de internationale peer-to-peer betaalapp (ING).

sodastudio.nl – resoluut.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht