Geplaatst door SanDisk

SanDisk® lanceert snelste high-capacity USB Flash Drive ooit

Amstelveen, 4 Januari, 2017 – Western Digital Corporation (NASDAQ: WDC), marktleider in opslagtechnologieën en -oplossingen, kondigt vandaag zijn snelste, high-capacity USB flash drive tot nu toe aan. De high-performance 256GB* SanDisk Extreme PRO USB 3.1 Solid State Flash Drive levert de snelheid, capaciteit en betrouwbaarheid van een SSD. Het handige kleine formaat van de USB flash drive maakt het een ideaal product voor creatieve professionals, tech-enthousiastelingen en mensen die grote bestanden creëren en delen.

Met leessnelheden tot 420MB/s en schrijfsnelheden tot 380MB/s1 is de drive een echte game-changer in de wereld van USB-opslag. Met deze ongekende snelheden is het mogelijk om volledige 4K films in minder dan 15 seconden2 over te zetten op de drive. Door de USB 3.1 interface is het mogelijk snel en makkelijk toegang te krijgen tot bestanden en ze te verplaatsen “on the go” zonder gebruik van een kabel. De nieuwe drive heeft een stijlvol design, een aluminium casing en een uitschuifbare connector.

“De combinatie van SSD-prestaties en een compact USB-formaat biedt ultieme prestaties, hoge snelheden en gemak bij het overzetten van bestanden”, aldus Sven Rathjen, vice president marketing, Client Solutions Business Unit, Western Digital. “Met de extra capaciteit en enorme snelheden, is de SanDisk Extreme PRO USB 3.1 Solid State Drive onze meest geavanceerde en krachtigste SanDisk USB-stick tot nu toe.”

De SanDisk Extre PRO Solid State Flash Drive is verkrijgbaar tot 256GB, waardoor het consumenten meer dan genoeg ruimte biedt voor hun bestanden. Voor extra beveiliging bevat de drive SanDisk SecureAccess® software. Deze software biedt 128-bit bestand encrypties en wachtwoordbeveiliging3. Daarbij komt de drive met beperkte levenslange garantie4.

Prijzen en beschikbaarheid
De nieuwe 256GB SanDisk Extreme PRO USB 3.1 Solid State Flash Drive is eind Januari beschikbaar via Coolblue en de Media Markt voor 175,95 euro.

SanDisk opslagtechnologieën en oplossingen zijn wereldwijd bij meer dan 300.000 verkooppunten verkrijgbaar.