Industry Wire

Geplaatst door 2Basics Marketing & Sports

Sanquin vestigt wereldrecord bloedgroep bepalen met gamers

Samenwerking Sanquin, Riot Games en 2Basics resulteert in uniek programma dat nieuwe generatie donors aanspreekt.

Tijdens de Europese finales van de game League of Legends afgelopen weekend heeft bloedbank Sanquin het wereldrecord bloedgroep bepalen neergezet. 750-bezoekers van het event, dat plaatsvond in Rotterdam Ahoy, kregen via een vingerprik inzicht in hun bloedgroep. Het vestigen van het wereldrecord is een activatie rondom de samenwerking tussen Sanquin en Riot Games, de ontwikkelaar van de game League of Legends. Het is voor het tweede jaar op rij dat de twee organisaties samenwerken om nieuwe generaties te werven als bloeddonor. Het partnership tussen Sanquin en Riot Games wordt begeleid door 2Basics Marketing & Sports.

750 vingerpleisters
Voordat de gamefans Ahoy binnenstapten, was alle aandacht gevestigd op de 14-meter lange mobiele afname locatie (MAL) van Sanquin. Voor de League of Legends-finales speciaal bedrukt met de helden uit de game, werden gamers uitgenodigd om in de MAL hun bloedgroep te laten bepalen. Vanaf de opening van de Sanquin- truck stonden gamers in de rij voor hun vingerprik.

Inzicht bloedgroep eerste stap richting donorregistratie
Sanquin is altijd op zoek naar een nieuwe generatie donors. Dit begon dit weekend met de wereldrecordpoging, waarbij jongeren informatie kregen over hun eigen bloed. Daarnaast werden tijdens het event bezoekers opgeroepen om zich te registreren via de speciale actie pagina www.myfirstblood.nl. League of Legends fans die hun bloed laten testen, ontvangen na hun keuring een Vladimir champion, een karakter uit de game. Met als doel om Sanquin en het geven van bloed ook bespreekbaar te maken en houden in deze relatief nieuwe doelgroep.

Over Sanquin
Bloed redt levens. Jaarlijks hebben duizenden mensen bloed nodig om te leven, daarvoor is Sanquin afhankelijk van de bloeddonaties van duizenden bloeddonoren. Om, ook tijdens de zomermaanden, de continuïteit te bewaken heeft Sanquin altijd nieuwe donors nodig. Sanquin haakt met deze campagne in op de intensieve verbinding tussen gamers in de game community.

Over Riot Games
Riot Games is de uitgever van het spel League of Legends, al jaren een van de meest gespeelde en bekeken spellen in de wereld, met meer dan 100 miljoen actieve spelers per maand. Met de samenwerking met Sanquin draagt Riot bij aan een maatschappelijk relevant doel.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht