Sarenza en Apple lanceren app voor shoeaholics

Amsterdam, 16 december 2013 – De Europese online schoenenwinkel Sarenza lanceert samen met Apple een app voor schoenenfans. Vanaf heden kunnen Nederlandse fashoenistas on overal naar hartenlust de nieuwste exemplaren shoppen vanaf hun iPhone. Via Android apparaten was dit al mogelijk. Met de app speelt de online schoenenexpert in op de groei van shoppen via smartphone en tablet. Een derde van de aankopen wordt op deze manier gedaan.

In juni lanceerde Sarenza een mobiele website. De Sarenza app is een tweede stap om het voor mobiele shoppers gemakkelijker te maken online rond te struinen in de collectie van meer dan 45.000 modellen.

Stéphane Treppoz , CEO van Sarenza verwacht veel van de Sarenza app: “Mobiele shoppers worden steeds belangrijker. Het aantal mobiele bezoekers op Sarenza is met 20% gegroeid ten opzichte van vorig jaar en 30% van de aankopen wordt gedaan vanaf een smartphone of tablet. Met de nieuwe app hopen wij dat dit aantal verder doorgroeit naar 50%.”

Dagelijkse dosis

Met de app krijgen schoenenfans dagelijks een bijzondere schoen te zien. Het Sarenza-team selecteert deze ‘Daily Shoes’ persoonlijk. Hiermee wil de online schoenenexpert fashoenistas inspireren en verrassen.
Download de app hier

Over Sarenza

Opgericht in 2005.
Meer dan 650 merken, 45.000 schoenen en tassen en 1 miljoen producten op voorraad op Sarenza.nl.
Een excellente service: gratis verzenden en retourneren, 100 dagen bedenktijd en een klantenservice die tot je beschikking staat en altijd bereikbaar is.
Meer dan 8 miljoen producten verkocht sinds haar oprichting.
Meer dan EUR 131 miljoen omzet in 2012.
Actief in 25 Europese landen.

Nadere informatie
Voor meer informatie en high res beeld kunt u contact opnemen met Lisette Pennavaire van Linden & Barbosa:
lpennavaire@lindenbarbosa.nl of via 020-5893993.

Klik hier als u onze persberichten niet meer wilt ontvangen.