Industry Wire

Geplaatst door SCORE

SCORE lanceert digitaal betalen per Crypto-munten

Amsterdam, 12 oktober 2021 – Retaiketen SCORE neemt het voortouw in de innovatie van digitaal betalen met het aanvaarden van crypto-munten in haar fysieke winkels. SCORE lanceert de eerste pilot voor het betalen via crypto in de vestiging in The Mall of The Netherlands in Den Haag-Leidschendam. Klanten kunnen er voortaan aankopen doen met Bitcoin, Bitcoin cash, Dai, Ethereum, Litecoin, USD coin.

De mannenwinkelketen SCORE spreekt met de lancering van het betalen met crypto-munten een snel groeiende groep aan die actief is in de crypto-wereld. Volgens recent onderzoek van MarktEffect gaat het over 700.000 Nederlanders en nog eens 3,5 miljoen Nederlanders die erin geïnteresseerd zouden zijn. De door SCORE gekozen payment provider is Coinbase commerce. Het is niet voor het eerst dat SCORE de retailwereld verrast met een vernieuwende aanpak. Eerder was de keten pionier met de lancering van ‘order instore’ en videobellen.

SCORE CEO Frank Huisman zegt daarover: “Score is dé men’s jeans destination’! We weten dus wat mannen interesseert en kennen hun behoeften. Vanuit deze kennis spelen we vandaag als een van de eerste retailspelers in op het groeiend succes van crypto-munten. Hiermee versterken we onze dienstverlening en investeren we in de toekomst van betalingen. Betalen met crypto-munten sluit ook helemaal aan bij onze omnichannel strategie, je shopt en betaalt hoe jij dat wilt. Of een klant nou in de winkel komt, of online bestelt: wij bieden hem overal dezelfde topservice met gratis instore ophalen van online bestellingen, Personal Shoppen, Score Video Advies en nu ook het betalen met crypto- munten.”

Crypto- en blockchain-technologie voor het retailmodel van morgen
Toezichthouders op internationaal niveau innoveren volop en stimuleren nu de adoptie van blockchain-technologie, waarvan crypto de eerste grote toepassing is. Deze blockchain-technologie staat voor meer dan alleen geld verdienen. Betaalprocessen met crypto staan voor het efficiënter en transparanter maken van processen naar de consument en de blockchain-wereld opent een hele nieuwe wereld van diensten.

Onderzoeksbureau BLOCKDATA doet onderzoek naar de maatschappelijke en economische ontwikkelingen van Blockchain-technologie en crypto-munten. Eigenaar Jonathan Knegtel licht toe: “Blockchain en cryptotechnologie staan pas in de kinderschoenen, maar toch zien we dat niet alleen de consument maar ook miljardenbedrijven heftig innoveren en blockchain integreren in hun business. Die ontwikkeling is al een tijdje gaande buiten het publieke oog om, maar nu het zo’n integraal onderdeel van onze economie is geworden, was het een kwestie van tijd voor crypto ook de high street zou halen. Dit is de eerste stap een hele nieuwe retail-ervaring voor de consument. We zijn verheugd te zien dat dit niet alleen in de Verenigde Staten, maar ook in Nederland door SCORE zijn weg vindt naar de consument.”

BLOCKDATA-partner Niels Lucker vult aan: “Stel je voor dat je een winkel binnenstapt en vervolgens een automatisch digitaal overzicht krijgt, waardoor je precies ziet waar jouw product vandaan is kwam. Dat is een technische stap die blockchain mogelijk maakt. Het biedt een nieuw niveau van transparantie voor de consument, die op zijn beurt weer een meer bewuste aankoop maakt. Dit is een ontwikkeling die naadloos aansluit bij het vernieuwen van het modelandschap.”
Frank Huisman besluit: “Met de beste selectie van premium jeansmerken en jeans specialisten voor het beste advies, vindt iedere man bij SCORE de perfecte outfit. Onze succesformule is het resultaat van de juiste combinatie tussen collectie, kennis, service en gastvrijheid. Dat trekken we nu, met het accepteren van crypto-munten, door tot het betaalcomfort. Voor ons staat shopping fun en convenience immers op de eerste plaats.”

OVER FRANK HUISMAN
Frank Huisman (49 jaar) studeerde af in HBO logistiek en economie aan het HAN in Nijmegen . Hij startte zijn carrière bij SCORE als inkoper met als missie ‘minder voorraad, meer rendement’. Gedreven door een winnaarsmentaliteit en zijn professionele ambities als gepassioneerd aanvoerder van zijn team, groeide Frank door naar de rol van Supply Chain Manager alvorens als Supply Chain Directeur deel uit te maken van de directie van SCORE waar hij vandaag CEO is van de SCORE Group. Zijn belangrijkste drive blijft om het succesvol omnichannel businessmodel van SCORE verder uit te breiden en te innoveren

OVER SCORE

SCORE is de men’s jeans destination, een retailbrand met een selectie van premium jeans merken. De inkopers selecteren jeans collecties van de merken als Calvin Klein, CHASIN, Fred Perry, Cast Iron, Tommy Jeans, Lacoste en meer. De Jeans Specialisten voorzien klanten offline en online van het beste advies en zorgen voor een compleet gestijlde look. SCORE heeft 60 winkels in Nederland en België en de online shops Score.nl en Scorejeans.be.

 

 

 

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht