Industry Wire

Geplaatst door Scoupy

Scoupy uitgeroepen tot ‘Beste App’ van het jaar

Op 9 december 2021 is Scoupy door het Nederlandse publiek verkozen tot ‘Beste App’ van het jaar 2021. De prijs is een initiatief van Emerce in samenwerking met Multiscope, die al 21 jaar de ‘Website van het jaar’ verkiezing organiseren. Dit jaar mag Scoupy zich de ‘Beste App’ noemen, gebaseerd op de hoogste score op de kwalitatieve kenmerken ontwerp, inhoud en navigatie. Stemmers beoordeelden de Scoupy app gemiddeld met een 9,4. De verkiezing is de grootste online publieksprijs voor de beste websites en apps van Nederland, met dit jaar ruim 450.000 stemmen. Scoupy is met 1,3 miljoen actieve gebruikers de grootste cashback app van Nederland.

“Een geweldige eer voor ons werk, vooral omdat het een publieksprijs is”, zegt Valentijn Bras, CEO van Scoupy. “We hebben afgelopen jaar veel energie gestoken in het optimaliseren van de app, met name op gebruiksgemak en design. Maar ook lag de focus op de uitbreiding van het aanbod in de app, zoals cashbacks bij diverse webshops en platforms als About You, Hunkemöller en Thuisbezorgd. Hiermee zijn we buiten het supermarktdomein getreden, dat maakt de Scoupy-app steeds relevanter voor de consument.”

Beste App
De ‘Beste App’ is de app met de hoogste score op kwalitatieve kenmerken. Het publiek mag sterren geven voor drie onderdelen: ontwerp, inhoud en navigatie. Scoupy scoorde op ontwerp 4,82 van de in totaal 5 sterren, 4,86 op inhoud en 4,85 op navigatie. Stemmers beoordeelden de Scoupy app gemiddeld zelfs met een 9,4. Daarmee mag Scoupy zich het hele jaar de Beste App van Nederland noemen. Bras: “Het komende jaar gaan we ons aanbod verder uitbreiden om nog meer besparingen voor de consument te realiseren: waar het gemiddelde nu op 100 euro per jaar ligt, is het onze ambitie dit binnen afzienbare tijd naar 500 euro te brengen. Hoe dan ook blijft het optimaliseren van gebruikersgemak ons uitgangspunt, volgend jaar willen we natuurlijk opnieuw winnen!”

Website en App van het jaar
De Website en App van het Jaar verkiezing wordt objectief en onafhankelijk georganiseerd door Emerce, een multichannelplatform over online business en marketing en Multiscope, specialist op het gebied van online marktonderzoek. Het is een jaarlijkse online publieksprijs voor de beste en populairste websites en apps in Nederland. Tijdens de verkiezingen van 2021 is er ruim 450.000 keer gestemd.
Over Scoupy

Scoupy werd in 2011 opgericht en in 2020 door de founders teruggekocht van mediabedrijf DPG Media. Het platform heeft in de afgelopen tien jaar meer dan 14 miljoen cashbackacties afgehandeld en ca. 20 miljoen euro aan cashback uitgekeerd aan haar gebruikers binnen FMCG. De founders brachten het bedrijf dit jaar onder de vleugels van Effective Media & Marketing (EMM), waaronder o.a. ook retaildata-bedrijf Hiiper en fieldmarketingbureau Effective Promotions vallen. Allemaal bedrijven die zich richten op onderdelen van de shopper journey binnen FMCG en retail. www.business.scoupy.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht