Industry Wire

Geplaatst door Shippeo

Shippeo breidt uit naar Noord-Amerika en versterkt platform

Rotterdam, 9 februari 2022 – Shippeo, een wereldwijd toonaangevende specialist in real-time transportation visibility, breidt de activiteiten in Noord-Amerika en het managementteam in de Verenigde Staten uit. Tevens versterkt Shippeo zijn klantgerichte, multimodale visbility platform. De systeembrede verbeteringen komen ten goede aan het groeiende aantal wereldwijd opererende en Noord-Amerikaanse klanten.

In deze tijd vol verstoringen in supply chains vormen visibility-data de reddingsboei die bedrijven in staat stelt om proactief hun goederenstromen te managen. Juist in deze tijd zal Shippeo het aantal directe, beveiligde koppelingen met Amerikaanse transportbedrijven, logistiek dienstverleners en rederijen in versneld tempo uitbreiden. Ook krijgt Shippeo toegang tot de data van handelspartners in terminals en havens. Op deze manier wordt Shippeo’s omvangrijke, wereldwijde en neutrale netwerk van partners verder uitgebreid en wordt de stroom van visibility-data richting klanten verder vergroot.

Toonaangevende positie
Shippeo’s aanwezigheid in Noord-Amerika heeft aan het licht gebracht dat de bestaande visibility-oplossingen in deze markt tekortschieten op het vlak van klanttevredenheid. Door klanten en hun ecosysteem van leveranciers voorop te zetten, heeft Shippeo een toonaangevende positie in Europa en het Midden-Oosten verworven. Shippeo bedient inmiddels meer dan 130 klanten waaronder wereldwijde merken als Coca-Cola, Schneider Electric, Sappi, Kuehne + Nagel, ThyssenKrupp en Saint-Gobain. Bovendien: 97 procent van Shippeo’s klanten op Gartner Peer Insights beveelt het Shippeo Visibility Platform aan.*

Shippeo’s streven is om klanten de cruciale visibility-data te verschaffen die ze nodig hebben om hun bedrijfsvoering wendbaarder en efficiënter te maken, hun supply chain te versterken en hun klanten een betere ervaring te bieden.

Zwaargewichten uit de sector
Het managementteam van Shippeo wordt versterkt met zwaargewichten uit de sector: Christopher Mazza en Brian Shultz. Zij dragen zorg voor de uitvoering Shippeo’s groeiplannen in de Verenigde Staten.

Christopher P. Mazza, Senior Vice President of International Growth, zal Shippeo’s uitbreiding in Noord-Amerika en nieuwe markten leiden. Chris beschikt over uitgebreide kennis en ervaring met technologie voor transport en logistiek dankzij leidinggevende functies bij ClearMetal (overgenomen door Project44), XVELA (Navis) en International Assets Systems (overgenomen door Blume Global). Daarnaast heeft Chris functies in algemeen en operationeel management bekleed binnen grote zeevrachtvervoerders zoals Maersk, DSR-Senator en Hanjin.

Brian Shultz, Vice President Sales & Marketing Amerika, heeft meer dan twintig jaar gewerkt in de internationale markt voor supply chain technologie. Hij heeft grote logistieke netwerken inclusief alle transportmodaliteiten opgezet en beheerd voor logistiek dienstverleners, ketenregisseurs (4PL) en verladers in verschillende sectoren. Brian heeft leidinggevende functies bekleedt bij ABB, International Assets Systems (overgenomen door Blume Global) en Navis (overgenomen door Accel-KRR) en beschikt over jarenlange ervaring als consultant in internationale supply chains.

“Er is geen beter moment denkbaar om Shippeo’s positie in de Noord-Amerikaanse markt uit te breiden. Analyses van visibility-data zijn van levensbelang. Bedrijven hebben die nodig om proactief hun problemen in de supply chain aan te pakken. Met name op dit moment, nu de uitdagingen in de internationale handel en infrastructuur voor verstoringen in goederenstromen en logistieke processen blijven zorgen. Wij kijken uit naar het leveren van verbeterde, innovatieve visibility-oplossingen waarmee we onze wereldwijde klanten en Noord-Amerikaanse bedrijven nog beter kunnen ondersteunen”, zegt Lucien Besse, COO bij Shippeo.

* Gartner Disclaimer: Status op 2 februari 2022 op basis van 92 reviews in de Real-Time Transportation Visibility Platforms market. Gartner doet geen enkele aanbeveling voor een leverancier, product of dienst die in de onderzoekspublicaties is opgenomen en geeft technologiegebruikers niet het advies om alleen de leveranciers met de hoogste beoordeling of andere aanduiding te selecteren. De onderzoekspublicaties van Gartner bestaan uit meningen van Gartners onderzoeksorganisatie en moeten niet worden opgevat als feiten. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, met ingebrip van garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel, van de hand.

Over Shippeo
Shippeo, een marktleider in supply chain visibility, helpt organisaties om onderscheidende klantenservice en operationale efficiëntie te realiseren met behulp van real-time logistieke data. Het Multimodale Visibility Platform verbindt FTL, LTL, pakket- en containervervoerders en integreert 850+ TMS, telematica- en ELD-systemen met behulp van geavanceerde en gespecialiseerde API’s. Het Shippeo-platform biedt directe toegang tot real-time leveringsdata, automatiseert klantprocessen en biedt ongeëvenaarde ETA-nauwkeurigheid dankzij een toonaangevend algoritme dat inhouse is ontwikkeld. Shippeo is opgericht in 2014 en volgt ruim 25 miljoen ladingen per jaar in 74 landen voor meer dan 100 klanten, waaronder internationale merken als Coca-Cola HBC, Carrefour, Eckes-Granini, Faurecia, Saint-Gobain, Schneider Electric en Total.

Shippeo, een wereldwijd toonaangevende specialist in real-time transportation visibility, breidt de activiteiten in Noord-Amerika en het managementteam in de Verenigde Staten uit. Links: Brian Shultz, Vice President Sales & Marketing Amerika. Rechts: Christopher P. Mazza, Senior Vice President of International Growth. Klik op de foto’s om het rechtenvrije beeld in hoge resolutie te downloaden.

 

 

 

 

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht