Geplaatst door shopware AG

Shopware benoemt Alexey Pronin tot General Manager EMEA

Schöppingen, (6 juni 2023) – shopware AG bepaalt de koers voor haar verdere internationale groei en heeft vandaag de benoeming van Alexey Pronin tot nieuwe General Manager voor de economische ruimte ‘Europe, Middle East, Africa’ (EMEA) aangekondigd.

Met zijn indrukwekkende staat van dienst en meer dan twee decennia lange ervaring zal Pronin de go-to-market-strategie en -implementatie voor Shopware in de hele EMEA-markt aansturen en rechtstreeks rapporteren aan de oprichters en co-CEO’s Stefan Hamann en Sebastian Hamann.

‘Ik herken me volledig in de waarden van Shopware: openheid, authenticiteit en visionair denken. Wat Stefan en Sebastian Hamann met de community van 45.000 dealers alleen al in de DACH- en Benelux-regio’s bereikt hebben, is zeer bewonderenswaardig’, aldus Alexey Pronin. ‘Aangezien Shopware beschikt over de meest innovatieve e-commerce-technologie met AI voor de middenklasse, kijk ik er enorm naar uit om al mijn kennis en vaardigheden aan te wenden om het bedrijf te laten groeien in de EMEA-regio en daarbuiten.’

De directie van Shopware beschouwt Pronin’s expertise, met name zijn kennis over de internationale markten, als een grote aanwinst. Zijn intrede vormt een belangrijke mijlpaal in het streven van het bedrijf om te groeien binnen de DACH- en Benelux-regio’s en om uiteindelijk het voorkeursplatform te worden voor dealers in het hogere middensegment.

Voordat Alexey bij Shopware aantrad, heeft hij de internationale expansie van Spryker op alle fronten aangestuurd. Onder zijn leiding werd er een indrukwekkende go-to-market-aanwezigheid gecreëerd in verschillende regio’s (EMEA en APAC) en werden er duurzame partnerschappen en klantrelaties in de 19 aangesloten landen tot stand gebracht. Vóór Spryker was Pronin acht jaar lang werkzaam voor de SAP-groep. Daar bekleedde hij verschillende leidinggevende functies met een focus op internationale go-to-market en was hij ook COO voor de SAP Cx-bedrijfsdivisie in de regio EMEA Noord.

‘Het management te laten ondersteunen door een ervaren persoon als Alexey Pronin zet onze visie om wereldwijde marktleider te worden kracht bij,’ aldus Sebastian Hamann. ‘Alexey’s strategische manier van werken en zijn resultaatgerichte aanpak zullen van doorslaggevend belang zijn om in de toekomst succesvol te zijn in de EMEA-regio en daarbuiten en om tegelijkertijd de productiviteit en efficiency van alle afdelingen te optimaliseren.’