Geplaatst door Shopware

Shopware lanceert e-commerce platform Enterprise Cloud als SaaS-oplossing voor veeleisende merchants

Amsterdam, 25 mei 2022Shopware AG (“Shopware”), een toonaangevende leverancier van softwareoplossingen voor e-commerce platforms, lanceert vandaag tijdens de Shopware Community Day (SCD) het Enterprise Cloud platform SaaS-oplossing, een e-commerce totaaloplossing die zich richt op mid-market en large-scale merchants. Tegelijkertijd maakt Shopware bekend een vestiging in New York te openen om de Amerikaanse e-commerce markt te bedienen.

Met de Saas-oplossing Enterprise Cloud zorgt Shopware voor de hosting van het e-commerce platform en automatische installaties van alle updates. Merchants hebben de zekerheid dat hun platform altijd en onder alle omstandigheden met maximale performancekracht beschikbaar is. Shopware Enterprise was tot nu toe uitsluitend als zelf gehoste variant beschikbaar. Met Shopware Enterprise Cloud hoeven merchants zich niet om techniek te bekommeren en kunnen ze zich richten op het succes van hun eigen e-commerce platform.

Shopware Enterprise Cloud

“Met de nieuwe Enterprise Cloud kunnen profiteren merchants van het volledige potentieel van het Open Commerce Platform: door de perfecte combinatie van de Business Model Composer en de Composable Customer Experience ontstaat een universum van onbegrensde mogelijkheden.”, zegt co-CEO Sebastian Hamann. “Voor merchants is het nu buitengewoon eenvoudig om oplossingen uit het ecosysteem van Shopware in het eigen e-commerce platform te integreren. Ze kunnen volledig vertrouwen op de stabiele en betrouwbare infrastructuur van Shopware.”

De Enterprise Cloud speelt een belangrijke rol in de nieuwe midmarket-strategie en symboliseert tevens de openheid van Shopware. Dat heeft niet alleen betrekking op het Open Commerce Platform, maar gaat ook over de community die een belangrijke rol bij de ontwikkeling van Shopware speelt. “De open mindset en de actieve bijdragen van de community zorgen voor fantastische innovaties voor onze gebruikers”, benadrukt Sebastian

Inmiddels heeft Shopware al de eerste pilotprojecten met Enterprise Cloud succesvol afgerond en nieuwe projecten staan inmiddels op de planning. PhiShop van Portaltech Reply profiteert van de nieuwe mogelijkheden van de Enterprise Cloud oplossing. Paul Stuefer, Division Manager Marketing & E-Commerce, is enthousiast over de mogelijkheden en de voordelen van de oplossing: “Met Shopware Enterprise Cloud kunnen we met onze webshop flexibel en gemakkelijk naar eigen inzicht inrichten. Nieuwe functies kunnen we snel in een eigen testomgeving zonder downtime voor onze webshop uitproberen. Met de hulp van de hostingexperts van Shopware en onze partner Portaltech Reply waren we in staat om onze webshop in vier maanden te migreren.”

Opening vestiging New York

In verband met de internationale groeiplannen opent Shopware een kantoor in New York.”Het is altijd ons doel geweest om internationaal te groeien en de gehele wereldwijde community een uitstekende e-commerce ervaring te bieden. De opening van het nieuwe kantoor in New York geeft onze expansieplannen een boost en we zijn van plan om een van de belangrijkste afzetmarkten ter wereld terrein te veroveren”, zegt Hamann. Shopware opent het nieuwe kantoor begin juni 2022 en vanaf die tijd zal de speciaal daarvoor opgerichte vennootschap Shopware US Inc. de zakelijke belangen van Shopware in de Verenigde Staten waarnemen.

Shopware Community Day

Bovenstaande aankondigingen werden gedaan tijdens de Shopware Community Day (SCD), die voor het eerst sinds 2019 weer op een fysieke locatie in Ahaus (Duitsland) werd georganiseerd. In de Tobit Campus lieten de meer dan 1.000 aanwezige bezoekers zich inspireren door de nieuwste innovaties, belangrijke marktontwikkelingen en interessante presentaties. Ruim 5.000 deelnemers volgden het event geheel online. Op drie podia traden behalve Sebastian Hamann ook basketbalicoon Dirk Nowitzki, Sara Clemens, Senior Advisor bij Blackstone en voormalige COO van Twitch en Space Time Concepts-CEO Laura Winterling op. Een hoogtepunt was het optreden van professioneel dartspeelster Fallon Sherrock, die over haar carrière vertelde en een demonstratie darten op het podium gaf.

Sinds de start in 2011 is de Shopware Community Day ook een belangrijk netwerkevenement waar e-commerce professionals elkaar ontmoeten en kennis uitwisselen. Na het dagprogramma gaan veel bezoekers naar de aftershow party, waar iedereen in een gezellige en informele sfeer met elkaar van gedachten wisselt. “In de twee jaar dat de de SDC geheel digitaal werd georganiseerd hebben we veel geleerd. We zijn blij dat we de SDC nu in een geheel hybride vorm kunnen aanbieden.” zegt mede-oprichter en co-CEO Sebastian Hamann.

Meer informatie over Shopware Enterprise Cloud kunt u hier vinden en alle presentaties van de Shopware Community Day (SCD) kunt u binnenkort op scd.shopware.com bekijken.

Over Shopware

Shopware is een toonaangevend digitaal commerce platform en wordt gebruikt door grote merken, retailers en fabrikanten in B2C-, D2C- en B2B-bedrijfstakken, waaronder NIKKIE Fashion, Jägermeister en Aston Martin. Shopware’s open commerce platform geeft klanten de vrijheid om snel en eenvoudig hun groeipotentieel te realiseren – met meer flexibiliteit om complexe uitdagingen aan te gaan. Vandaag de dag vertrouwen merchants over de hele wereld op oplossingen van Shopware – van start-ups tot ondernemingen – die in 2021 een Gross Merchants Value (GMV) van bijna 20 miljard dollar realiseerden.

Vanuit hun hoofdkantoor in Schöppingen, Duitsland, waar 350 werknemers werken, bedient Shopware een wereldwijd netwerk van 1.200 verkoop-, technologie- en solutionspartners. Een community met honderdduizenden leden geeft klanten bovendien toegang tot meer dan 4.000 extensies en gecertificeerde professionele ondersteuning. Door de voortdurende hoge investeringen in onderzoek en ontwikkeling is Shopware een toonaangevende initiator van innovatie in digital commerce. Meer informatie is te vinden op https://nl.shopware.com/