Industry Wire

Sitecore neemt meerderheidsbelang in social media-marketingbedrijf Komfo

ZEIST, 11 juli 2014 Sitecore, wereldwijd toonaangevend in het managen van klantervaringen, neemt een meerderheidsbelang in Komfo, de Scandinavische aanbieder van social media-marketing- en -engagementapplicaties. Dit leidt tot de integratie van twee applicaties waarmee Sitecore uitgebreidere social media-managementmogelijkheden aan zijn klanten biedt onder de naam Sitecore Social Powered by Komfo. Met deze investering is Komfo in staat wereldwijd een groter bereik te behalen. Voor Sitecore vormt het de basis voor zijn productplanning op het gebied van social media.

Sitecore Social is een compleet social media-marketingpakket waarmee marketeers content op sociale kanalen kunnen bekijken, interpreteren, beantwoorden en publiceren – op welke schaal dan ook. Conform zijn visie integreert Sitecore de op data gebaseerde social-monitoring- en – managementtool van Komfo met zijn end-to-end Customer Experience Platform, zodat marketeers hun marketingactiviteiten nog persoonsgerichter en tegelijkertijd volledig multichannel kunnen uitvoeren. Zo krijgen marketeers wereldwijd ook de beschikking over geavanceerde social media-managementmogelijkheden inclusief Facebook-content en advertentiemogelijkheden, en beheren bedrijven hun conversaties over alle on- en offline kanalen.

Forrester stelt: “Social media blijven voor veel marketeers een probleem – er wordt enorm in geïnvesteerd, maar het levert nog te weinig op. Echter, in 2014 helpt de datagerichte aanpak marketeers niet alleen om hun sociale activiteiten nog effectiever te maken, het is ook de start van een proces waarbij optimaal datagebruik de basis gaat vormen van veel bredere marketingplannen.”[1]

Willen marketeers een volledig gepersonaliseerde, ‘connected’ experience creëren, dan moeten ze in staat zijn data van verschillende kanalen vast te leggen en te analyseren. Op basis van die geanalyseerde data kunnen ze vervolgens betere beslissingen nemen. Sitecore Social Powered by Komfo integreert social intelligence met klantactiviteiten op alle contactkanalen. Dit geeft marketeers realtime inzicht in klantactiviteiten en de mogelijkheid gepersonaliseerde, digitale content te bieden, die zorgt voor betere, meetbare resultaten. Belangrijke nieuwe functies in de tool:

  • cijfermatig inzicht in contentengagement;
  • effectieve mogelijkheden op het gebied van advertentiemanagement;
  • een duidelijke, stijlvolle interface;
  • ingebouwde analytics;
  • inplannen van content en distributieplanning;
  • binnenkort beschikbaar: social listening, sentimentanalyse en native advertising.

“Ik ben al jaren onder de indruk van het succes dat Komfo heeft met social media voor bedrijven in Scandinavië. We nemen een meerderheidsbelang in Komfo om Sitecore’s visie verder te realiseren: het creëren van een end-to-end platform voor customer experience management met een naadloos geïntegreerde social media-oplossing. Nu is het moment om dit innovatieve platform wereldwijd op de markt te brengen via ons netwerk”, zegt Michael Seifert, oprichter en CEO van Sitecore. “Het is opnieuw een prachtige stap richting de ontwikkeling van een volledig connected, maar eenvoudig te beheren tool voor customer experience management. Ik kijk ernaar uit de komende tijd meer ontwikkelingen rondom onze social media-roadmap te delen.”

“Het huidige aanbod voor social-monitoring bestaat uit afzonderlijke, op zichzelf staande oplossingen die niet voldoende mogelijkheden bieden aan connected marketeers. Zij moeten immers klantinteracties via alle kanalen kunnen interpreteren”, zegt Michael A. Hansen, medeoprichter van Komfo. “Met Sitecore Social Powered by Komfo hebben marketeers nu de tools om te weten te komen welke content voor resultaat zorgt. We zijn erg blij onze bestaande relatie met Sitecore uit te breiden en samen wereldwijd een social-oplossing te kunnen lanceren.”

Beschikbaarheid

Sitecore Social Powered by Komfo is vanaf 15 juli 2014 wereldwijd verkrijgbaar. Geïnteresseerde Sitecore-klanten kunnen contact opnemen met hun accountmanagers. De gratis analytics-tool is te vinden opfreeanalytics.sitecore.net. Meer informatie over een proefversie of productdemonstratie is te vinden op http://www.sitecore.net/nederland.

Over Sitecore

Sitecore is wereldwijd toonaangevend in customer experience management-software. Het bedrijf levert relevante content en gepersonaliseerde digitale ervaringenwaarmee tevreden klanten, merkloyaliteit en meer sales gerealiseerd worden. Met het Sitecore® Experience Platform™ optimaliseren marketeers de ervaring van iedere klant die in contact treedt met zijn merk, op elk contactmoment en via elk kanaal. Wereldwijd beheren publieke en particuliere organisaties hun sites met Sitecore; zij zijn samen verantwoordelijk voor meer dan 32.000 websites en digitale ervaringen. In Nederland en België vertrouwen onder andere Koninklijke Gazelle, Eneco, Transavia, Heineken, provincie Noord-Brabant, Connections, Test-Aankoop, NMBS, Thomas Cook en de VRT erop, dat Sitecore interacties met klanten versterkt en maximaliseert om zo duurzame klantrelaties tot stand te brengen.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht