Geplaatst door Sitecore Nederland

Sitecore presenteert nieuwe website Sitecore Nederland

Sitecore Nederland beschikt als vierde land over een versie van de complete corporate site in de eigen taal. Slechts de landen Noord-Amerika, Duitsland en Japan gingen Nederland voor. Dit onderstreept het belang van Nederland ten opzichte van de totale markt voor het Deense bedrijf. Met recht: Nederland is een groeimarkt voor web content management, en Sitecore heeft al vele kansen verzilverd. In vier jaar is het aantal klanten vervijfvoudigd.

De nu haast volledig Nederlandstalige site www.sitecore.nl is in vele opzichten enorm verbeterd. Zo is nagenoeg alle informatie direct in het Nederlands beschikbaar. De opzet van de site maakt deze ook toegankelijker en biedt links naar content van andere landen. Bovenal opent de site de weg naar het gebruik van alle functionaliteiten van Sitecore’s eigen web content management systeem: om relaties te triggeren, op te bouwen en te bestendigen. De nieuwe site vervangt de zelfstandige Nederlandse microsite.

Personalisatie en community’s
Een belangrijke vernieuwing is dat de informatievoorziening op een meer gepersonaliseerde manier plaats kan vinden op basis van bezoekersgedrag: het Sitecore Digital Marketing System met al haar functionaliteiten kan volledig worden ingezet en gebruikt voor klantcontacten. Op termijn zal ook de social media integratie plaatsvinden. Sitecore koestert immers de relaties die zij opbouwt. Dit blijkt ook uit de afzonderlijke community’s gericht op verschillende relaties. Naast de (internationale) blogs die voor iedereen toegankelijk zijn, is er Engage, dat exclusief voor huidige klanten is. Er was al een bloeiende developers community en een partner sectie beschikbaar. Alle community’s zijn nu geïntegreerd in de site.

Vervijfvoudiging van aantal klanten
Voor Sitecore is Nederland één van de interessantste markten. Nederland loopt internationaal vooraan als het gaat om web content management, en is daarom een volwassen markt met veel groeipotentieel. In de 4 jaar dat Sitecore in Nederland gevestigd is, heeft zij haar footprint weten te vervijfvoudigen: van 30 naar ruim 150 klanten in Nederland. Binnen deze klantgroep is er grote diversiteit van zowel markten als omvang: retail, gezondheidszorg, financiële sector, onderwijs en overheidsgerelateerde organisaties zijn bijvoorbeeld goed vertegenwoordigd. Hiertussen bevinden zich klanten op enterprise niveau (C1000, Heineken, Eneco), middelgrote (Koninklijke Gazelle, IAK Verzekeringen) en grote klanten (Christelijke Hogeschool Windesheim, Van Gansewinkel). Het verbeterde klantoverzicht per branche geeft hier een goed beeld van.

www.sitecore.nl