Industry Wire

Geplaatst door Skyhigh Digital

SkyhighTV lanceert Skyhigh Digital

Televisieproducent Skyhigh TV, bekend van programma’s als De Slimste Mens, Over Mijn Lijk, Het Familiediner, House Rules, Krabbé zoekt Picasso en Break Free, introduceert het innovatieve Skyhigh Digital.

De digitale afdeling richt zich hoofzakelijk op het ontwikkelen van campagnes en branded content. Daarnaast creëert Digital ook content voor goede doelen en online platforms van omroepen en zenders. “Als onafhankelijke producent is het ontwikkelen van eigen IP een must”, stelt creatief directeur van Skyhigh TV Marc Dik. “Tachtig procent van al onze producties wordt in huis ontwikkeld. De onbegrensde mogelijkheden die YouTube, Facebook en andere digitale platforms bieden om een boodschap over te brengen zijn voor ons als storytellers dus enorm interessant.”

De eerste samenwerking vormde Skyhigh Digital met de Nederlandse boekhandel AKO. Digital heeft een campagne rondom de nieuwe schoolagenda ‘Draaiboek’ ontwikkeld. Voor deze schoolagenda portretteerde YouTuber en fotograaf Tristan Albers bekende YouTubers zoals Teske de Schepper, Sophie Milzink en Thomas van Grinsven. De resultaten van deze spectaculaire fotoshoots zijn in de agenda te bewonderen. De shoots en verhalen van Tristan zijn vastgelegd voor het YouTube-kanaal Draaiboek, wat kort na de lancering ruim 10.000 abonnees en 190.000 organische weergaven heeft bereikt. Iedere week wordt het kanaal Draaiboek aangevuld met nieuwe programma’s. Woensdag 29 maart werd de schoolagenda gelanceerd op Amsterdam Centraal voor de YouTubers. Op het afgelopen VEED festival werd de agenda aan het grote publiek gepresenteerd.

Dik: “Onze ideeën onderdeel laten zijn van een bredere marketingstrategie geeft veel voldoening. De samenwerking en campagne met AKO smaakt naar meer, we hebben de drang om meer en meer zichtbaar te worden op dit snel ontwikkelende vlak.”

Werken voor brands vereist nieuwe kennis en expertise. Naast onze creatives en makers, hebben we daarom nieuwe mensen aangetrokken als het gaat om merk- en campagnestrategie. Zo zijn wij erg blij met de komst van Jasna Pohle-Zolota (projectmanager) en de samenwerking met Esther Leloux (strateeg, &Leloux). Beiden hebben jarenlange ervaring aan de bureau- en klantzijde.
“Ik vind het fantastisch dat ik zo’n getalenteerde en creatieve club als Skyhigh Digital mag helpen. Om zo de volgende stap te zetten en zich nu ook richting merken te positioneren”, aldus Leloux. De digitale unit staat onder leiding van Niels Walraven, die eerder werkte op de development afdeling van Skyhigh TV.

Skyhigh Digital werkt o.a. aan een nieuwe campagne voor het Lilliane Fonds en een serie voor RTLXL.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht