Industry Wire

Geplaatst door Snakeware

Snakeware barst van de ambitie

Omzet en opdrachtomvang laten stijgende lijn zien

Snakeware maakt robuust en onderscheidend werk dat klanten op voorsprong zet voor elk medium met een digitale component. Hiermee zien de Sneekers zich dit jaar beloond als FD Gazelle en zowel de omzet als opdrachtomvang laten een stijgende lijn zien. Het bedrijf, dat bestaat uit een internet- en adviesbureau voor strategie, marketing en realisatie van digitale media, denkt een totaalomzet over 2013 te behalen dat ruim boven de € 1,5 miljoen ligt. Bovendien zijn er voor 2014 al vele mooie projecten aan Snakeware gegund dat daardoor met een goed gevulde orderportefeuille op 20 december a.s. haar intrek neemt in de geheel getransformeerde Gashouder.

Barsten van ambitie

“Wij barsten van de ambitie”, zegt Ate van der Meer, Marketing & Sales Director van Snakeware. “Bouw was het sleutelwoord van een druk 2013. Wij kijken nu al uit naar een bruisend 2014 waar weer tal van mooie ontwikkelingen op stapel staan.” Snakeware ziet verdere groei in met name mobiel, second screen en TV, maar de uitdaging om aan goede medewerkers te komen blijft een punt van aandacht. Door de aanwas van projecten is men op zoek naar diverse specialisten om invulling te geven aan vacatures voor bijvoorbeeld Microsoft .Net software engineer. Bij Snakeware werken nu 23 mensen aan een diversiteit van projecten met een digitale component.

Gashouder kroon op werk van Snakeware

In haar 18 jarige bestaan overleefde Snakeware de voor veel webbedrijven moeilijke jaren 2000 tot 2003 en groeide uit tot een toonaangevende onderneming in de digitale wereld met betrokken medewerkers en een stevige marktpositie. Door nuchter Fries handelen en hard werken zien ze, ook tijdens de mondiale crisis, elk jaar hun omzet en winstgevendheid stijgen. Hierbij is het nieuwe hoofdkantoor aan het Veemarktplein 1, in de volksmond ‘de Gashouder’ genoemd, een kroon op hun inzet over de afgelopen 18 jaar. De Snakeware Gashouder wordt eind maart feestelijk geopend.

Digitale applicaties die er toe doen

“Marketing, creativiteit en technologie samen laten smelten waardoor waarde gecreëerd wordt voor onze klanten.” Dat is wat wij elke dag met plezier doen”, zegt Toine Dinkelberg, Strategy & Marketing directeur van Snakeware. Snakeware ontwikkelt digitale applicaties die ertoe doen en impact hebben op de business van haar klanten en de innovatie van hun business modellen. Dit doet Snakeware door haar klanten te voorzien van eigen unieke software voor het beheren van elk medium met een digitale component. Deze software heet Snakeware CMS, een meertalig “state of the art” multichannel content management systeem. Informatie wordt in één centrale bron beheerd en informatie kan op afroep eenvoudig worden doorgeplaatst op de verschillende media met een digitale component, zoals website(s), intranet, narrowcasting schermen, social media, print en mobiel.

Kloppend hart voor digitale media

Deze software biedt Snakeware al sinds 2000 aan, wordt continu doorontwikkeld en behoort inmiddels tot de standaard software voor creëren en beheren van digitale media. Waarbij het hier gaat om software van Nederlandse bodem ontwikkeld op .Net. Met ruim 300 implementaties bij meer dan 160 organisaties, waarvan vele internationale spelers, is Snakeware CMS het kloppend hart voor het aansturen en beheren van alle digitale media.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht