Industry Wire

Snakeware introduceert nieuwe merkidentiteit

Sneek 29 november 2013 – Snakeware, bureau voor digitale media, introduceert een nieuwe merkidentiteit die kracht, creativiteit en vakmanschap uitstraalt. Deze kernwaarden voor het succesvolle bureau uit Sneek zijn verwerkt in een nieuw woordmerk.

Dit om in één oogopslag aan iedereen helder te maken waar Snakeware voor staat, namelijk: Het creëren van robuust en onderscheidend werk dat klanten op voorsprong zet voor elk medium met een digitale component.

nieuw motto: digital identity
Tegelijk met de introductie van de nieuwe merkidentiteit komt Snakeware ook met een nieuw en helder motto: ‘digital identity’, want Snakeware creëert digitale producties en geeft inhoud aan identiteit.

“Die paar woorden drukken uit wie we zijn en wat we doen,” zegt Hans Hoomans, Strategy Director van Snakeware. “Onze missie is altijd geweest: de beste omgeving creëren voor onze klanten door het inzetten van digitale media. Of het nu gaat om technologie, creativiteit, veiligheid of productie: we willen voortdurend de status quo uitdagen. Producties van Snakeware moeten onze klanten beter, vooruitstrevend en onderscheidend maken.”

Nieuwe merkidentiteit
De nieuwe identiteit werd donderdagavond in het bijzijn van alle medewerkers en aanhang in Sneek onthuld. “Onze nieuwe merkidentiteit staat voor onze daadkrachtige en robuuste organisatie waarbij creativiteit en vakmanschap in onze genen zit en wij een open karakter hebben”, zegt Ate van der Meer, Marketing & Sales Director van Snakeware.

De oude merkidentiteit met de drie organische bollen en het herkenbare cursief geschreven Snakeware in donkerblauw stamt uit 2009. “Met de ontwikkeling die ons bedrijf doormaakt als bureau voor elk medium met een digitale component en het oog op de toekomst gericht, voelt onze nieuwe merkidentiteit bijzonder goed.”

De nieuwe merkidentiteit zal, met het oog op de verhuizing van Snakeware op vrijdag 20 december a.s., op alle online en offline uitingen van Snakeware doorgevoerd worden. Het nieuwe motto ‘digital identiy’ vervangt ‘inventive creative webdevelopment’, simpelweg omdat Snakeware zich verder ontwikkeld heeft als strategisch bureau met eigen softwareontwikkeling, meer dienstverlening en hoogwaardige service.

Snakeware Gashouder
Alleen op de Gashouder heeft Snakeware gekozen voor een compleet andere invalshoek om haar naam de gevel te laten sieren. Hier is, door gebruik te maken van ruim 100 jaar oud plaatstaal, middels gelijkmatig verdeelde vierkante blokken het woord Snakeware op creatieve wijze te lezen. “Op de gevel van de Gashouder kun je onze naam ontwaren als je de letters vormt zoals een slang kronkelt”, sluit Van der Meer af.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht