Industry Wire

Geplaatst door Sakeware

Snakeware verdubbelt groei verwachting

Snakeware verwacht dat de omzet dit jaar met 20 procent zal toenemen ten opzichte van vorig jaar. Begin dit jaar sprak het bedrijf, dat bestaat uit een internet- en adviesbureau voor strategie, marketing en realisatie van online media, nog de prognose uit dat de opbrengsten dit jaar met 10 procent zouden groeien. Snakeware baseert zich op cijfers over het derde kwartaal en haar orderportefeuille die goed gevuld is. De totaalomzet over 2012 zal boven de € 1,4 miljoen uitkomen zo liet Snakeware vrijdag weten.

Volgens directeur Ate van der Meer tonen de prestaties aan dat de groeistrategie van Snakeware succesvol is. Hij ziet voldoende mogelijkheden voor verdere groei met name in mobiel, second screen en TV, maar wijst desondanks wel op de uitdaging om aan goede medewerkers te komen. Door de aanwas van projecten is het ambitieuze internetbureau uit Noord Nederland op zoek naar 5 specialisten om invulling te geven aan vacatures voor Microsoft .Net software engineers en analisten. Bij Snakeware werken nu 20 mensen aan een diversiteit van online projecten.

Lokale helden en A-merken kiezen voor Snakeware
In 1995 gingen drie Sneekers, Hans Hoomans, Johan Nieuwenhuis en Ate van der Meer, van start om hun droom waar te maken. Ze overleefden de voor veel webbedrijven moeilijke jaren 2000 tot 2003 en groeiden uit tot een toonaangevende onderneming in de internet industrie met betrokken medewerkers en een stevige marktpositie. Door nuchter Fries handelen en hard werken zien ze elk jaar hun omzet en winstgevendheid stijgen.

Sinds hun deelname aan Dutch Design Week in Eindhoven van afgelopen oktober weten ze het bij Snakeware zeker. Digitale ontwikkelingen gaan niet zozeer over nieuwe techniek en creatie, maar over het slim combineren van wat er al is. Iedereen die z’n hartslag, slaapritme en gelopen passen meet via bijvoorbeeld een smartphone of ander device weet dat de kracht van gecombineerde data meer is dan de som der delen. Snakeware heeft hierop een heldere visie die ze weet te vertalen naar aansprekende opdrachten voor een groot scala aan opdrachtgevers.

Zo leverde Snakeware dit jaar de vernieuwende website voor Batavus op (www.batavus.nl), die door gebruik te maken van slimme toepassingen er automatisch op elk scherm goed uit ziet. Verder springt de bijdrage aan het succesvolle en inmiddels prijswinnende Beeldhorloge (www.beeldhorloge.nl) als vooruitstrevende innovatie zeker in het oog. Zelfs voor goede concepten die op TV’s gepubliceerd dienen te worden wist Snakeware grote namen aan zich te binden zoals Poiesz Supermarkten en Pantar in Amsterdam.

De rol van Snakeware als online regisseur wordt door de opdrachtgevers omarmd en met Strategy & Marketing is Snakeware in staat om voor haar opdrachtgevers full service online oplossingen te bieden, zodat de online marketing strategie volledig inhoud wordt gegeven. Naast turnkey oplossingen gaat het onder meer om website beheer, sociale media en (conversie) optimalisatie. Dit jaar wisten al 20 nieuwe opdrachtgevers het Friese Snakeware te vinden en daar zijn ze in Friesland best een beetje trots op. De totaalomzet over 2012 zal boven de € 1,4 miljoen uitkomen zo liet Snakeware weten. “Wij spreken van een vruchtbaar jaar met mooie projecten van lokale helden tot A-merken”, zegt een trotse Ate van der Meer.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht