Industry Wire

Geplaatst door Snap

Snap start met Dynamic Product Ads voor realtime, relevante advertenties

Snap introduceert Dynamic Product Ads, een techniek die op Snapchat veel impact gaat hebben op de manier van het maken én ontvangen van advertenties. Adverteerders kunnen op Snapchat nu realtime advertenties maken, gebaseerd op een productcatalogus met duizenden producten. Voor gebruikers betekent het dat ze relevantere advertenties te zien krijgen gebaseerd op hun interesses. Snap meent dat de techniek het kwaliteitsniveau van dynamic ads en daarmee de waardering zal verhogen. Adverteerders kunnen hierdoor hun ROI voor adverteerders verbeteren.

Dankzij de introductie van Ads Manager en auction twee jaar geleden is Snapchat naar een geavanceerd marketingkanaal gegroeid met veel mogelijkheden tot afstemming op verschillende doelgroepen. Populaire tools zijn onder andere Snap Pixel, Product Ads en Shopify-integraties. Meest recent kwam daar het Snap Select programma bij en een update aan de non-skip zes seconden video commercials. Nu komt daar dus Dynamic Product Ads bij.

Dynamic Product Ads is in de VS gestart en wordt nu wereldwijd uitgerold. Snap richt zich vooral op retail, e-commerce en andere direct-to-consumer merken. Dynamic Product Ads zijn te maken op basis van een groot assortiment creatieve templates, waarmee Snap de kwaliteitsstandaard van advertenties wil verhogen. De templates en designs zijn uiteraard visueel aantrekkelijk en gemaakt voor mobiel, waardoor de producten van adverteerders optimaal getoond worden.

Adverteerders kunnen veel sneller te werk gaan door een catalogus te synchroniseren en een doelgroep te kiezen, waarna Snap in realtime de ads bouwt. Als er veranderingen in het productaanbod zijn (bijv. prijs of beschikbaarheid) veranderen de ads automatisch, waardoor het een echte ‘always-on’ campagne is.

Dankzij de ruime keuze in advertenties kan het systeem gerichter advertenties tonen aan gebruikers, gebaseerd op hun voorkeuren. De kijkervaring verbetert hierdoor voor de gebruiker, terwijl de ROI van de adverteerder stijgt.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht