Industry Wire

Geplaatst door MeMo²

Snapchat nog maar weinig in mediaplan Nederlandse adverteerders

Snapchat is het snelst groeiende sociale netwerk ter wereld en het wil in 2017 naar de beurs. Het opent daarom in rap tempo wereldwijd kantoren om de lokale advertentiemarkt te ontsluiten. Ook adverteerders en mediabureaus op de Nederlandse markt tonen steeds meer interesse in Snapchat, maar blijven terughoudend.

MeMo² gaat daarom actief Snapchat data voor de Nederlandse markt delen, zo weet het bureau te melden dat Snapchat maandelijks 70% van de jongeren tussen de 12 en 24 jaar bereikt.

Onafhankelijk onderzoeksbureau MeMo² biedt nationaal en internationaal onderzoek naar de branding effecten van Snap Ads, Sponsored Geofilters en Sponsored Lenses. MeMo² meet de Image en Video consumptie op Snapchat en biedt met haar studies een kwalitatieve verdieping op de meer generieke cijfers en publicaties die bekend zijn over het platform.

Eerste campagnes in Nederland worden gemeten

Als de creativiteit van de gebruikers op het platform wordt overgenomen door adverteerders verwacht het onafhankelijke onderzoeksbureau dat de merk-effecten hoog kunnen uitvallen.

Coen Kempen, Research Director MeMo²:Het dagelijks gebruik onder jongeren is bijzonder hoog, toch lijken adverteerders en bureaus de weg naar een goede Snap nog moeilijk te vinden. Het ontbreken van digitale links en tags of standaard advertentieformaten is even wennen, een juiste creatieve strategie zal de succesverhalen typeren”.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht