Snoobi Analytics komt met nieuwe release

Snoobi kondigt vandaag de nieuwste versie van haar webanalyseprogramma aan. Na de introductie van de nieuwe interface eind vorig jaar, komt Snoobi nu met een aantal uitbreidingen in de rapportages. Twee belangrijke zijn het ‘Quick Access’ dashboard en Snoobi Facebook Analytics™.
Een aantal van de nieuwe mogelijkheden waren sinds eind vorig jaar in beta-versie al voor een kleine groep klanten beschikbaar. Op basis van de feedback van deze gebruikers wordt nu de definitieve versie geïntroduceerd.
Over het ‘Quick Access’ dashboard
Nieuw in Snoobi Analytics is een persoonlijk dashboard met de belangrijkste analyses, dat direct na het inloggen wordt getoond. Iedere gebruiker van Snoobi kan dit dashboard met zijn of haar eigen indicatoren samenstellen of dit door Snoobi laten doen. Hiermee is in één oogopslag te zien welke belangrijke indicatoren van bijvoorbeeld een webshop of een online campagne zijn veranderd ten opzichte van een eerdere periode en kan direct actie worden genomen als bijvoorbeeld een Google AdWords campagne niet goed functioneert.
Het dashboard is ook geoptimaliseerd voor mobiele gebruikers en is goed leesbaar op bijvoorbeeld een iPhone of Android telefoon.
Over Snoobi Facebook Analytics™
In het Facebook Analytics™ rapport worden alle belangrijke gegevens over berichten en fans of bezoekers aan een Facebook bedrijfspagina getoond. Het rapport geeft informatie over wat bezoekers op de Facebook pagina leuk vinden en welke acties daarop volgen. Reageren bezoekers op uitnodigingen of advertenties, gaan ze naar de website en besteden ze daar tijd om meer informatie te verzamelen of om de webshop te bezoeken? Een bijzonder onderdeel is de mogelijkheid om informatie uit Facebook over concurrenten te vergelijken met de eigen informatie. In combinatie met de in Snoobi aanwezige analyses van andere social media en verkeersbronnen geeft Facebook Analytics rechtstreeks inzicht in hoe social media voor bedrijven functioneren.
Charles Odinot van Snoobi B.V. Benelux zegt: “Het ‘Quick Access’ dashboard is uniek. Zonder ingewikkelde tabellen of grafieken is nu in één oogopslag de online marketing te monitoren. Het Facebook Analytics rapport biedt bedrijven inzicht in een van de belangrijkste social media, Facebook. De combinatie met bezoekersanalyse van de website is uniek. Het dashboard en de mogelijkheid om belangrijke social media activiteiten te analyseren, betekent dat bedrijven slagvaardiger hun internet marketing kunnen richten op díe plaats en met díe methode die het meeste rendement oplevert.”
Alle nieuwe features kunnen vanaf nu door alle klanten van Snoobi worden gebruikt. Snoobi klanten krijgen nog gratis instructie over het gebruik van de nieuwe functies.
Over Snoobi
Snoobi is een leverancier van oplossingen op het gebied van internet-marketing analyse. Het kantoor voor de Benelux is in Amstelveen gevestigd. Snoobi B.V. verzorgt de sales, marketing en service voor deze regio.
Snoobi Corp. heeft in het recente verleden diverse awards gewonnen, waaronder de Global Red Herring Award en de Deloitte Technology Fast 500.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.