Snowflake stelt Job Schoonbeek aan als Sales Director in de Benelux

AI Datacloudbedrijf Snowflake kondigt aan dat Job Schoonbeek is aangesteld als Sales Director voor de Benelux. Hij wordt niet alleen lid van het managementteam van Snowflake Benelux, maar richt zich in zijn nieuwe rol ook op het ondersteunen van de groei van de grootste klanten van Snowflake in de regio door hen te helpen hun datastrategie te optimaliseren en de waarde van hun AI-investeringen te maximaliseren. Job is daarnaast ook verantwoordelijk voor het uitbreiden van de lokale data executive community, die bestaat uit CIO’s, CDO’s en CTO’s in de Benelux die regelmatig samenkomen om ervaringen uit te wisselen en van elkaar te leren.
Voor zijn start bij Snowflake werkte Job ruim negen jaar bij MuleSoft, later overgenomen door Salesforce, waar hij de laatste jaren werkte als Regional Vice President en Country Lead. Hij heeft al meer dan 20 jaar ervaring in sales en management binnen de technologie- en IT-industrie, bij onder meer Oracle en Acquia.
Job Schoonbeek: “Ik kijk er naar uit om samen met de accountteams écht de strategische partner voor onze klanten te zijn, door hen te helpen een sterker datafundament te bouwen en de AI-kans te benutten via ons eenvoudige, verbonden en vertrouwde platform.”
Martin Frederik, Country Leader voor de Benelux bij Snowflake: “Ik ben erg blij dat we Job als Sales Director aan ons team hebben toegevoegd. Met zijn ruime ervaring en kennis heb ik er alle vertrouwen in dat hij onze Nederlandse klanten kan versterken en ervoor zal zorgen dat ze een solide datafundament hebben om het ware potentieel van AI te benutten via Snowflake’s AI Data Cloud.”
Snowflake stelt zijn klanten in staat om de bedrijfswaarde uit hun data te maximaliseren door een end-to-end dataplatform te bieden, met AI als drijvende kracht. Het bedrijf voegde de laatste jaren grote en kleine klanten toe aan het klantenbestand dankzij het gebruiksgemak en de kracht om datasilo’s te doorbreken. In de afgelopen 12 maanden heeft het bedrijf meer dan 400 productinnovaties op de markt gebracht.
Een van de meest opvallende productintroducties was Snowflake Cortex AI waarmee klanten generatieve AI-toepassingen kunnen bouwen met behulp van volledig beheerde LLM’s, RAG en tekst-naar-SQL-services. Meer dan 4.000 wereldwijde klanten gebruiken momenteel wekelijks de AI- en ML-technologie van Snowflake.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.