Industry Wire

Geplaatst door Imbull

SOCIAL KORTING

Kortingscodes op internet worden steeds populairder. Steeds meer webshops gebruiken kortingscodes om meer gebruikers naar hun online verkooppunt te trekken. Tevens groeit het aantal online aankopen erg hard en samen zorgt dit voor een sneeuwbal effect in het gebruik van kortingscodes. Niet zo vreemd, aangezien de kortingen makkelijk te vinden zijn en weinig moeite kosten om in te voeren, zo besparen dagelijks tienduizenden Nederlanders geld op hun aankopen bij grote webshops zoals Bol.com, Wehkamp.nl of Dell.nl maar ook bij de kleinere spelers.

Vaak worden kortingscode websites ondersteunt door een fanbase van tienduizenden Hyvers, Facebookers en Twitteraars die zo op de hoogte blijven van de laatste kortingen. Op deze manier blijven de websites verzekerd van het meest actuele aanbod en zijn bezoekers verzekerd van voordeel. Tegelijkertijd zorgen de online gemeenschappen voor acceptatie van deze nieuwe vorm van winkelen.

Deze trend is ook goed te zien bij het net in Nederland gestarte Groupon. Groupon is eigenlijk zelf de sociale gemeenschap maar dan volledig gefocust op groepskorting. En ook bij Groupon zien we een sterke toename in het aantal gebruikers binnen Nederland. Door sociale media wordt de online community veel sneller geattendeerd op korting. Ook nemen mensen liever iets aan van vrienden dan van een willekeurige reclame uiting.

Er zijn veel verschillen zijn in hoe kortingen worden gegeven aan de online consument, tevens kan de online consument veel beter het aan te schaffen product vergelijken met soortgelijke producten en hetzelfde geldt voor de prijs. Het eindresultaat is een kritische online consument die wellicht met korting over de streep kan worden getrokken.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht