Industry Wire

Soestdijk Capital neemt belang in Creative Group

Nijmegen, 4 juni 2015  Investeringsmaatschappij Soestdijk Capital heeft een belang verworven in het snel groeiende internetbedrijf Creative Group, dat middels verschillende online concepten wereldwijd digitale en prepaid producten verkoopt zoals beltegoed, giftcards, entertainment en game tegoeden. Soestdijk Capital zal de aandeelhouders en het management team van Creative Group bijstaan bij de verdere professionalisering van de onderneming en verdere vormgeving van de internationale expansiestrategie.

Over Creative Group

Creative Group begon tien jaar geleden als een typische internet start-up, toen de oprichters en huidige aandeelhouders Dirk Ueberbach en Robin Weesie samen besloten een tool te ontwikkelen waarmee jongeren via het internet gratis konden sms’en. Anno 2015 behoort Creative Group tot één van de snelst groeiende en grootste internetbedrijven van Nederland (positie 50 in de Twinkle100 van 2014) en is zij de drijvende kracht achter verschillende online concepten, zoals Beltegoed.nlGuthaben.deMobiletopup.co.uk,  Cadeaukaart.nl en Recharge.com.

Dirk Ueberbach & Robin Weesie: “Met het toetreden van Soestdijk Capital kunnen wij, samen met ons MT, de snelle groei van de afgelopen jaren verder doorzetten en onze organisatie verder uitbouwen en professionaliseren. De internationalisering van onze onderneming en de snelle marktontwikkeling vraagt om een professionele aandeelhouder die ons met raad en daad bij kan staan bij de strategische keuzes waar Creative Group voor staat.”

Over Soestdijk Capital

Soestdijk Capital is een hands-on investeringsmaatschappij die zich richt op investeringen in ondernemingen die op een kruispunt staan van ingrijpende strategische keuzes. Het begeleiden van ondernemingen naar een volgende ontwikkelingsfase staat hierin centraal. Soestdijk Capital staat de aandeelhouders en management teams van haar participaties bij in het verder professionaliseren van de onderneming zowel op strategisch als operationeel niveau. Focus ligt daarbij  op groeimanagement, waardecreatie en het vormgeven van een duidelijke exit agenda.

Wai Ki Chiu & Albert van der Wal: “In korte tijd heeft Creative Group zich ontwikkeld tot een internationaal leidende speler op de markt voor digitale producten. Wij kijken er naar uit om zowel met de huidige aandeelhouders als met het MT van Creative Group verder te bouwen aan de uitstekende markpositie die Creative Group heeft binnen de markten waarop zij actief is.”

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht