Sony Mobile Communications wordt partner Startupbootcamp NFC en Contactless

Startupbootcamp NFC & Contactless in Amsterdam heeft overeenstemming bereikt over een partnership met Sony Mobile Communications. De fabrikant stelt haar allernieuwste technologie ter beschikking aan alle deelnemers en een aantal experts om hen te ondersteunen.

Door gebruik te maken van de Xperia smartphones van Sony Mobile Communications, die beschikken over NFC-functionaliteit, kunnen de deelnemers hun toepassingen eenvoudig testen en verbeteren. De smartphones bevatten het allerbeste van Sony’s unieke technologie, content, design en connectiviteit voor een rijke gebruikerservaring.

Patrick de Zeeuw, CEO van Startupbootcamp NFC & Contactless, zet de bijdrage van Sony Mobile in perspectief. “We zijn er trots op om Sony Mobile aan boord te hebben als exclusieve hardware technologiepartner. Er is een fantastische match tussen beide bedrijven. De manier waarop Sony Mobile NFC geïntegreerd heeft in al haar toestellen is van absolute wereldklasse en daarom zeer waardevol voor alle startups die NFC gebruiken voor hun toepassingen. Daarnaast ondersteunt Sony Mobile het programma met mentoren, toegang tot hun ontwikkelcentra en tot hun wereldwijde netwerk. Alle startups binnen Startupbootcamp NFC kunnen hiervan profiteren.”

“Wij hebben het breedst uitgeruste NFC portfolio op onze smartphones, accessoires en elektronische apparaten,” aldus Michiel Okma, Director Benelux van Sony Mobile. “Convergentie tussen elektronische apparaten en de vraag naar naadloze communicatie groeit snel, het speelt steeds vaker een belangrijke rol in ons dagelijks leven. Als voorloper in NFC staan wij te popelen om van de startups te leren en om hen te ondersteunen met hun innovaties om contactless naar het volgende niveau te brengen.”

Met deze samenwerking voegt Startupbootcamp een aansprekende partner toe aan de al indrukwekkende lijst met: Vodafone, ABN AMRO,  AVG, International Card Services, Javest, Jumbo, CM, Thales, Adyen, Rabobank , PWC, AxiCom, VMW Taxand, Oberthur en Business Models Inc.

Over Startupbootcamp
Startupbootcamp is een pan-Europees accelerator-programma met vestigingen in Amsterdam, Berlijn, Dublin, Eindhoven, Haifa, Londen, Kopenhagen, en Tel-Aviv. Startupbootcamp bouwt een internationaal ecosysteem voor startups, die aldaar in drie maanden meer doen dan dat ze zelf kunnen bewerkstelligen in een jaar.

Startupbootcamp heeft niet alleen een wereldwijd netwerk van mentoren, sponsoren en investeerders, maar ook ambassadeurs die het Startupbootcamp-concept verkondigen over de hele wereld.

De Startupbootcamp NFC & Contactless Demo Day zal op 17 januari 2014 plaatsvinden met als keynote-spreker Klaas Knot, president van De Nederlandsche Bank.

Over Sony Mobile Communications
Sony Mobile Communications is een onderdeel van de in Tokyo gevestigde Sony Corporation. Sony is een innovatieve producent van audio-, video-, communicatie- en informatietechnologieproducten voor zowel de consumenten als zakelijke markt wereldwijd. Via het Xperia™ smartphone portfolio, levert Sony Mobile Communications de beste Sony technologie, premium content en diensten, en gemakkelijk verbinding met Sony’s world of network entertainment experiences. Voor meer informatie kijk op: www.sonymobile.com.